Forra inlagget

Jag hoppas ingen tog illa upp over mitt forra inlagg. Alla ni svenskar ar naturligtivs undangtag, vilket jag forsokte fortydliga da jag skrev att vi har gjort undantag genom att bjuda exempelvis min bror och HELA hans familj.

Brollopsdilemmat handlar enbart om amerikanska brollops "standarder och traditioner". Det ar sahar brollop funkar i USA. Chockerande kanske men jag har levt i det har nu senaste manaderna sa jag har val tagit for givet att det funkar pa det har sattet. Jag har absolut inget emot barn men om vi ska forsoka tanka atminstone lite ekomoniskt sa andrar det ju pa saken. Manga kanske vet att i Sverige ar det vanligt att man betalar "kuvertavgift" nar man gar pa brollop och att brudparen tillochmed skriver i sina inbjudningar: Inga presenter, vi vill hellre ha pengar mot brollopsresan. Valdigt rakt och framat skrivet.

Hursomhelst, hoppas som sagt att ingen tog illa upp! Tanken ar ju naturligtvis inte att alla MASTE ge oss en viss summa pengar, men i slutandan brukar det oftast jamnat ut sig..forhoppningsvis da pa ett bra satt! HAHA!

Tessi darling: det ar standard att brudtarnorna har pa sig sina klanningar resten av kvallen sa valj nagot bekvamt! Fast det har ar ju inget "normalt" amerikanskt brollop, sa gor som du vill. Men standarden ar att brudtarnorna har pa sig klanningarna under hela dagen! Puss!


Kommentarer
Postat av: Tessi

ok=) ja tänkte bara om jag skulle ha med mej nått mer ombyte men då är de ju lugnt=) thank you=)

2009-03-24 @ 07:11:27
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Miiii

aah kan ju va bra o veta :) att vi ska ha samma klänning hela tiden så man köper en bra bekväm en :)

2009-03-24 @ 21:27:43
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0