SVENSK MAT!!

Jag ar sa lycklig! Jag hittade namligen en online sida dar man kunde bestalla svensk julmat fran! Sa nu har jag kopt:

En halv julskinka
Julmust
Kaviar
Prinskorv
Falukorv
Greveost
Sill; dill & senaps
Limpa
Makrill
Frysta lingon
Marsansas
Gravad lax
Rodbetssallad

Det var inte illa! Franz far ju panik om han inte far hjalpa till sa han kommer gora hemmagjord tyska kottbullar, vilket funkar eftersom det atminstone ar kottbullar. Dom ar faktiskt superkanda hans kottbullar, ni som var pa brollopet kan ju intyga om det! Jag har fatt massa email sen brollopet ifraga om hans recept. Sen ska jag naturligtvis koka potatis och gora agghalvor. Det blir nog en superbra jul tror jag!
Jag ar supernojd med julskinkan eftersom jag trodde det gick att kopa en amerikansk och koka i ugnen men tydligen sa var det ju inte riktigt detsamma. Nu maste jag fraga pappa hur jag tillreder den och jag kommer nog gora den helgen innan. En hel kostade 800 spann sa jag nojde mig med en halv. Hoppas det racker. Det kanske tillochmed ar dyrt med julskinka hemma i Sverige. Nagon som vet vad det kostar?!

Mina sma barn ligger och sover; en sover i en lada nere pa golvet och den andra sover pa koksbordet bredvid mig. Dom ar sa sota! Jag saknar Ryan. Men nu maste jag komma igang med julstadandet! Har ju inte direkt nagot battre for mig!




Kommentarer
Postat av: Miiii

vad kul att du hittade svensk julmat :) det är ju grymmes gott.. vi köpte julskinka nyligen och de var typ 2 kilo för 150 kronor kanske :) så en hel del billigare än det där men ska man ha go julmat så :) hehe, hoppas de smakar sen!! Pöss gumman.

2009-12-06 @ 09:31:42
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: mia

åh så söta! Visst är det skönt att ha djur, för även om man är ensam hemma så är man inte helt ensam. Man kan prata och kramas med dom iaf :) men det låter ju helt omänskligt hur ryan jobbar! Kan dom verkligen tvinga han till det? I sverige skulle man ju aldrig få jobba sådär!

Puss på nosen

2009-12-06 @ 11:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0