Forlovningar och Forhoppningar

Igar klockan 9 for jag till Fi Med Management pa en intervju. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det gick. Sjalva jobbintervjuen gick jattebra (..tycker jag i alla fall) men sen sa skulle jag fylla i nagra papper, typ ett slags prov/test av nat slag for att visa pa hur mycket jag kanner till om forsakringar och medicin termer etc. Men jag kan ju ingenting sa det blev 5 sidor av ganska mycket ingenting. Det var en rubrik med Finance och jag forsokte komma ihag vad jag lart mig i gymnasiet och Hogskolan om "Liability, revenue, expenses etc" men det var inte mycket som fastnat! Haha! Hursomhelst sjalva jobbintervjuen, den personliga intervjuen tycker jag gick jattebra. Sjalva jobbet skulle bli ett heltidsjobb, mandag till fredag 9-5 och jag skulle tydligen fa sitta och knappra in patienters uppgifter i en databas! Lat ju inte vidare svart. Ringa forsakringsbolag och kolla upp att uppgifterna stammer osv. Bill, som intervjuade mig, skulle prata med delagaren imorgon och sen skulle dom aterkomma. Foretaget ligger vid Mayfair. Ja, vi far helt enkelt se hur det gick senare i veckan.

Det enda som jag kanner mig lite osaker pa ar om jag far heltidsjobb och Ryan redan har ett och sa har vi tankt kopa en liten babyvalp i Oktober.... hur ska vi ha tid och fostra vart nya tillskott i familjen? Jag vill inte att den lilla stackaren ska bli alldeles ensam om dagarna. Tal att tankas pa, men a andra sidan kanner jag att jag inte kan vaga mitt jobb-beslut pa en hundvalp heller. Jag far helt enkelt ta det som det kommer. 

I sondags cyklade vi till Mayfair och stannde till vid Barnes n' Nobles och handlade nagra bocker. Det blev: Men are from Mars, Women from Venus, en bok about German Shepards, German pocket book och German dicitionary (en liten en som jag kan ha med mig i handvaskan).

Idag ska jag jobba, pa ogonoperations undersokning och sen folja med till Ryans harklippning. Vi har tankt ge var harfrisor en present fran brollopet och sen visa henne bilder fran brollopet!


ON ANOTHER HAPPY NOTE:

Jag har tva undebara vanner som har gatt och FORLOVAT sig!!!!!!
GRATTIS GRATTIS GRATTIS! GRATULERAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marie Berg & Adam Rutstrom: hihi jag ar sa GLAD for er skull! Ni ar verligen helt perfekta for varandra! Kan knappt vanta till brollopet, fast jag forstar att det ar annat som ska hinnas med forst! Men det ska bli SJUKT roligt med annu ett brollop i vankretsen... vilka har ni tankt bjuda?! :P

Jacqui Thompson & Rohan Sheperd: Min Au pair van Jacqui har gatt och forlovat sig sa nu ar vi bjudna till Sydney nasta ar! Darn! Jag hade jattegarna velat fara dit, men vi planerar ju att fara till Thailand da pappa fyller 60 sa jag tvivlar pa att vi har rad/tid med 2 stycken stora resor! Men grattis i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Mia

Hej sötnos! nä.. satsa på jobbet du och så kan ni skaffa valp när ni har semester en längre period =)Speciellt när dom är småa så kan man ju knappt lämna dom ensamma alls. och som vuxna aldrig mer än 5 timmar/dag. Fast ni har säkert fina hunddagis överallt.. inte som i sverige direkt. Funderar på att skola in India på dagiset på gruvberget.. fast jag tror inte att det skulle funka med henne..

PUSS

2009-08-04 @ 18:21:46
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Miiii

ja ni får fundera vad som känns bäst sen, hund eller jobb, för hunden kräver ju som sagt mycket uppfostran i början så dem blir bra vovvar :) men du får ta de som det kommer!! Åh tack igen gumman, så söt du är! hihi, vi får se när bröllopet blir av, ingen stress ännu iaf :) PUSS.

2009-08-04 @ 21:44:31
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0