Back in town

Efter en fartfylld helg i Minneapolis ar jag och Ryan tillbaka i Menomonee Falls. Hem ljuva hem. Klockan ar 6.51pm och deft ar kolsvart ute. Jag har inte riktigt vant mig vid morkret an. Det kanns makta konstigt. Speciellt nar vadret har inte ar riktigt lika kallt som November i Sverige. Hela helgen med Ryans bror Collin var hur fin som helst, solen sken dagarna langa och vi har fortfarande inte tagit pa oss vinterjackorna. Jag har dock borjat forbereda infor vintern och slanger da och da pa mig halsduk, vantar och mossa. Jag skulle nog jamfora vadret har som September-Oktober i Sverige.





Det var en riktigt trevlig helg. Det ar ju alltid lika kul att fa gora nat annorlunda.

Jag hann dock inte sa sa mycket av Minneapolis, men det jag sag var val inte alltfor aptitretande. Inte en stad i min smak. Fast jag fick se Mississippi-floden, det var coolt. "The mighty Mississippi" hojtar Ryan i bakgrunden. Ska tydligen vara ett slags smeknamn. 

Vi anlande fredagmorgon runt 2 pa morgongen. Det tog cirka 7 timmar att kora dit, mestadels for att vi stannade och at sa lange pa vagen. Det basta med langa bilresor ar stoppen tycker jag i alla fall. Pavagen dit hamnade vi pa ett litet sketet stalle, inte alltfor god mat men varldens godaste morotskaka! Pavagen hem stannade vi till pa ett norsk stalle som hette "Norsk Nock". Anna, vet du vad det betyder? Dar at jag laxsmorgas och Ryan at nan annan fisk smorgas. Och vi at jattegoda pajer till efterratt.

Pa fredag gick hela dagen till att forbereda infor festen, en fest som sakerligen gick pa runt 700 kronor skulle jag tippa. Eller kanske mer. Collin hade jellyshots, beertapper, punsch och en massa mat. Och en massa manniskor kom. Jag fick aven vara med pa min forsta trick or treating.. det var coolt. Vet inte hur det ar nu i Sverige med det, men jag har aldrig riktigt tyckt att det var speciellt stort. Halloweenfesten holl igang anda till klockan 6 pa lordagmorgonen. Dock sa vet ju alla som kanner mig att jag inte ar varldens basta efterfestmanniska sa jag slocknade nan gang runt 2. Hehe.. kul hade jag i alla fall, dock missade jag en massa dramatik som utspelade sig nar jag somnat. En psycho tjej som kastat ol pa en av Collins vanner samt kallat Collin (the host) for a**hole. Oooh amerikansk drama! Och alla drack ur plastmuggar samt hade pa sig skorna inomhus! Det var i alla fall hus mysigt som helst, Collin hade namligen en eldstad ute pa sin gard som holl igang hela natten.

      

   

Pa lordagen blev det lite lugnare. Det blev mest en massa "hangout". Heather och Jesse som sovit over efter Halloween festen tyckte tydligen att det var roligare att hanga med oss an att aka hem sa dom stannade kvar till sent samma kvall. Inge hemvett dar inte... annars tycker man ju att det som kan vara skont och fa aka hem och duscha efter man varit pa fest hos nan. Vi spelade Mooseluck, drack Mimosa och jag och Ryan strosade runt lite grann. Sen grillade Collin en jattegod fisk som han fangat i Alaska som vi at till middag. Vi hangde runt eldstaden nastan hela lordagen, hur mysigt som helst.

Pa sondag packade vi ihop och bilade hem igen och nu ar klockan 8 minuter over 7.

Till veckan hander det en massa igen. Vi ska ut och ata middag med nagra av mina tyska kompisar, vi tankte dra ihop en German Couples night och pa lordag kommer Helmer hit med sina tva dottrar Jenny och Jessika. Det ska bli kul, en av hans dottrar bor namligen har i Wisconsin med sin man Ryan och deras barn.

Auf Wiedersehen

Ps: Pappa hade lamnat ett meddelande pa var telefonsvarare nar vi kom hem. Han ar rolig han. Han berattade att han och Rose hade varit och pimpla i lobbis (det ar ratt tidigt att ens pimpla i November) och isen hade varit jattetunn, dom hade tillochmed kunnat se fiskarna under vattnet nar dom fangade dom. 7 stycken fiskar hade dom fatt, nastan 5 kg och tva hade dom tappat. Coolt sager jag bara. I wish I'd been there! Pimpla ar min grej men inge pimpling blir det har inte.. far ta och pallra mig hem nan pask!! Ryan skulle alska att pimpla! 

Ps: Har ni nagonsin sett en Albino Ekorre forut????

 


 

Kommentarer
Postat av: Miii

Hej gumms! Nee gud jag har inte sett en albino ekorre förut, ha ha den var ju söt :) Och ni var ju grymt snygga på Halloween, läckert! Och vem tog bilderna på er bland höstlöven, dem var också supermysiga :) Pöss.

2008-11-03 @ 19:41:50
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: lisa

Hej :) kul me halloween!! jo, danny kommer om 1 vecka. nästa tisdag den 11 november.. weeii. sen har ja ju fixat jobb åt honom också fram till jul så det kommer bli jättebra! :) sen blir nog flytten nu i slutet av november.. weeeei! glad. hur är det att vara tillbaka från minneapolis då?

2008-11-03 @ 22:54:17
URL: http://lisaeklund.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej gumman! låter som att ni har haft det jättemysigt! =) Ni hade grymma kostymer iaf! Nä albino ekorren vart den första för mig! supersöt ju!KRAM

2008-11-03 @ 23:28:00
Postat av: Tessi

hehe. Det var jättemånga som klädde ut sej i här i år! Kul kul. Fast jag hade nog ändå velat fira nån Halloween in the US bara för att=)

Å anton har ju kommit hem nu, helt frälst i staterna=) han e så söt;P

2008-11-04 @ 19:00:41
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Kul att följa dig och Ryans äventyr. Vad har ni för adress? Julen börjar ju närma sig ;-)

2008-11-04 @ 19:16:10
Postat av: Mia

Hihi.. nja.. du har bara missat lite =) Jag åkte dit för fortkörning när vi bogserade en bil så polisen tog körkortet ett tag. Men jag behöver inte ta om det eller så.

2008-11-04 @ 19:25:11
URL: http://miaindia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0