Event Planning

Igar var jag uppe till 2 pa morgonen och gjorde inbjudningar till mitt Lia Sophia Party som ar den 30:e Juli. Att jag alltid ska gora mer jobb for mig sjalv an nodvandigt men det ar ju sa kul att pyssla. Jag hade ju liksom kunna kopa fardigjorda inbjudninar! Hehe. Men men dom blev valdigt fina! Vi far se hur det gar. Det kommer i alla fall 2 stycken. Maria & Robin hahaha... kommer det inte sa manga sa spar jag ju en massa pengar i alla fall! Har redan nagra som vill bestalla fran katalogen och det ar ju ocksa bra!!!





Nu nar jag antligen ar fardig med inbjudningarna sa ska jag forsoka stada undan lite och sen laga lite LCHF mat. Maste gora Opsie Bread. Igar kopte jag laxfjarilar och sa grillade vi pa kol grill, fy fanken i banken vad gott det var. Lax ar iofs en ganska fet fisk men I LOVE IT. For jag alskar FETT! Haha. Det ar lite klurigt det har med att lista ut LOW CARB/NO SUGAR produkter. Typ jag har en pase med tzatziki dip som man ska blanda ihop med creme fraiche men det star att det ar 36 g carbs, vilket ar jattekonstigt for ar det inte bara kryddor i den pasen?!

Om ni har nagra goda recept far ni jattegarna dela med er. Helst enkla!!!! Man blir ju lite less pa bacon & agg och kott kott kott hela tiden. Var nice att ata lax igar. Nu ar ju inte jag pa dieten hehe men man ater ju lite sant eftersom Ryan ater det.

Har ar nagra jag har gjort som var mums fillibabba:

GRONSAKS GRATANG

Egg Plant
Zuccini
Mushroom
Cheese
Cream (Gradde)
Salt & Peppar

Jag stekte alla gronsaker och sen satte det i ugnsaker form med gradde o ost. Och sa in i ugnen. GUD sa gott det var!

BLOMKALS MOS

Blomkal
Gradde
Smor
Salt & Peppear

Koka blomkal till mjuk.  Mosa tills det ser ut som potatismos. Tillsatt ev lite gradde & smor.  MUMS Fillibabba, smakar som potatismos!

CHOCKLADMOUSE

100 gram mörkchoklad (gärna över 80 % kakao )
3 dl grädde
2 äggulor

Serveras med finmixade hallon. ev. lite vispad grädde

Gör så här :

Smält chokladen över ett vattenbad.
Medan chokladen svalnar lite så ska du vispa grädden riktigt fluffig.
Blanda ner äggulorna. Och vänd sist ner chokladen , lite i taget.

Ställ kallt en timme innan servering.
Serveras med hallonmix.







Kommentarer
Postat av: Miii

vad fina kort du hade gjort :) snyggt!! hoppas de kommer många! Ja ni kör på det där, eller är det bara Ryan som kör på dieten? Hoppas de går bra och laga sån mat också. Jag åt för nån dag sen bara en hamburgare utan bröd med ost på och så gjorde jag e stor god sallad till, var hur gott som helst! Nu vill jag bli av med allt snor så jag snart kan ut och springa eller snart far jag ut och springer iaf :) PUSS

2011-07-10 @ 20:42:29
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag älskar blomkålsmos, sjukt gott=)

är jättegott till kassler =)

Puss!

2011-07-17 @ 18:43:03
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0