Mina katter

Idag vaknade jag 5 pa morgonen. Eller egentligen var det Ryan som vaknade klockan 5 pa morgonen och skulle ivag pa jobbet sa da gick jag upp ocksa. Men sen slutade med att han inte for pa jobbet, jag lag och tittade pa en film i sangen sa han joinade mig. Himla mysigt och bara slappa. Sen fixade han upp 2 lampor i huset och jag har mest bara fortsatt att sloa. Haha. Efter lunchen blev jag sa somnig att jag tog mig en tupplur och nu ar klockan 5. Har en massa jag maste dona och forbereda innan Thailand *hemlisar hemlisar*

Tiki ligger har och myser i mitt kna. Hon ar sa rolig, hon ar som en raket. Far och flyger i huset och sitter inte stilla i 2 sekunder. Hon ar som en hund, om man ror pa sig det minsta ska hon med och kolla laget. Forsoker man halla i henne sa amar hon sig som en orm och vill bara ner pa golvet och springa omkring. Men nar hon kanner for det, da kan hon komma krypandes och kela. Som nu.. hon kom och la sig i mitt kna och bestamde sig for att nu var det lagom tid att mysa med matte. Hon alskar mat.. glupsk som en hund... men hon ar varldens minsta katt. Hon ar smal, liten och benig liten sak. Veterinarerna kallar hon for en "petit liten katt".

Ludwig ar rena raka motsatsen. Bade i kroppsbyggnad och personlighet. Han ar dubbla Tikis storlek och gar inte langre an vad som ar nodvandigt. Det vanligaste ar att han haver ner sin stora kropp vart det an gar, oftast blir det pa golvet bredvid ens fotter. Om han inte ligger bekvamt pa golvet sa sitter han och tittar pa en.. och nar man narmar sig sa tittar han pa en som om han tanker "jaa det vore ju bra om jag sprang nu sa hon inte far tag i mig.. men det ar jobbigt att flytta pa sig", sa han sitter kvar och det ar aldrig nagra problem att lyfta upp honom och kela med honom. Han vrider inte heller pa sig och ormar sig som Tiki... han bara ligger dar i ens armar som en dod fisk. Han alskar att komma upp nar man ser pa tv eller film och slanga sig ner i knat.. och sen ligger han dar och sover.. han kan sova upp och ner, med halva kroppen pa en och halva utanfor.. han kan sova i precis vilken position som helst. Han ar en stor biff!

Jag forsoker vanja dom vid vatten sa mycket som mojligt. Deras favorit grej ar att rusa in i badrummet och hoppa in i badkaret och sa sitter dom dar. Ludwig hoppas oftast i och lagger sig ner. Jag forsoker bada dom en gang i veckan! Dom ar jattefascinerade av vatten. Varje gang Tiki dricker vatten sa maste hon ta med sin tass i vattnet.. vattnet blir alltid jattesmutsigt for oftast har hon smuts pa tassen nar hon ror med tassen i vattnet.

Katter ar minsann jattefascinerade varelser... jag hade ingen aning om det! 
Dom har definitivt gjort min tillvaro mycket mycket lyckligare! Och dom ar sa otroligt sota nar dom sover ihop.

Jaa, nu vet ni mer om mina katter! 




 


Kommentarer
Postat av: Miii

hihi så kul och läsa om dina söta katter :) mysigt att dem är så goa men ändå egna små varelser :) fränt att ni räddade dem från gatan och nu är dem era små husdjur hihi :) KRAM GUMMAN.

2010-03-28 @ 12:16:08
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Mia

Hihi.. jo jag äter nog rätt ofta nu =) Blir mindre portioner för det ryms som inte i magen på samma sätt som förut men då blir det till att äta mycket oftare istället. Blir typ frukost, frukt, några mellan mål och så middag och typ middag igen innan jag går och lägger mig. Gott med mat ju =)

Kramkram

2010-03-28 @ 17:05:55
URL: http://miaindia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0