Secret Santa!

Igar kvall kom Maria, Carly, Lauren, Deanna, Robin och Tammi over for Secret Santa. Det var verkligen jatteroligt. Har aldrig gjort det forut. Innan jul sa fick vi dra varandras namn och sa fick man inte saga vems namn man fick. Jag fick till exempel Tammis namn. Vi satte en summa som man fick kopa julklappar for, i vart fall max 30 dollar. Jag kopte ett vinglas som var handmalad, ett set med vinoppnare m.m och en vinflaska. Lauren var min secret santa sa av henne fick jag 3 inramade kort, 2 av mig och Ryan fran vart brollop och 1 av henne och mig. Sen hade hon kopt en jattesnygg vaggdekoration som matchar vart hus som vi hangde upp i koket.

Sen spelade vi en massa spel; Appels to Apples och Like Minds. Det blev aven en hel del alkohol. Ryan agerade bartender at oss. Hehe det var han och 7 tjejjer! Nar Ryan agerar bartender slutar det 95% av gangerna illa och det hela slutade md att vi var tvungen att ringa efter Tammis make "husband" som fick komma och hamta henne runt 2 pa natten. Hon madde inte sa bra och vi fick stada upp efter henne pa vardagsrumsgolvet. Sa det kan ga!

Secret Santa var en jattemysig ide; en rolig julklappsgrej som jag verkligen rekommenderar. Det ar en valdigt smart ide ocksa ekonomiskt sett for man behover bara kopa en julklapp, fast nar man byter julklapparna sa ar alla kompisarna med och far se vad alla far och alla fick verkligen superfina och personliga julklappar. Nar vi delade ut vara julklappar sa borjade en person genom att hamta sin julklapp och sen ga runt och "leka lite": ar det har din julklapp kanske?! Njaaaae.. jooo naaa och sa gick man runt sa innan man faktiskt gav julklappen till den ratta personen. Efter den personen hade oppnat sin julklapp sa gick den personen och hamtade sin julklapp och gjorde likadant. I slutandan fick alla en julklapp var och hela bytesritualen ar jattemsyig och rolig! Vi kommer definitivt gora det nasta ar ocksa.


Jag hade gjort mumsiga forratter: rokt skinka med farskost och pepparrot, rakrora med kokt potatis, graslok och farskost, luftorkad skinka med torkad aprikos och farskost, brieost och kex, chips och dipp, toast med creme fraiche, persilja, rodlok och fetaost! MUMS!


Oppnar mina paket from min Secret Santa: Lauren

The ladies man

Cousins: Carly & Lauren

Robins stora mage: nasta manad ska vi ha baby shower at henne hemma hos oss!



Kommentarer
Postat av: Tessi

ser skitmysigt ut=) vilket flax att du fick Lauren=) hälsa den vackra tösen att vi saknar henne=)

2010-01-11 @ 11:37:48
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0