OOPS I AM IN TROUBLE!

Idag sa har jag rakat hamna i trubbel pa jobbet. Inte roligt.. hatar nar man far den dar oroskanslan i magen som vagrar ge med sig. Sakert en san dar som kommer gora mig somnlos i natt. Lika bra att jag far pa bio med Lauren o inte kommer hem forrans sent. Jaja, jag forstar att ni ar nyfikna pa vad jag gjort nu. Men arligt, jag tycker inte det var mitt fel... here it goes:

Senaste veckorna har jag blivit upptranad till att ringa ett specifikt forsakringsbolag. Jag och Katie har jobbat tillsammans pa detta projekt och det hela ar valdigt enkelt. Initially har forsakringsbolaget betalat inkorrekt pa rakningar som vi har skickat dom sa jag och Katie maste ringa och fa dessa rattade. Detta ar ett stort projekt och volymen av vara samtal ar ratt hoga.

Idag sa ringde det en snubbe fran detta forsakringsbolag till min telefon och introducerade sig sjalv som the Manager. Han berattade att dom har uppmarksammat "the high volume of phoncalls made fran us" och ville fraga varfor vi ringer sa mycket. Han berattade aven att alla hans telefon "reps" som tar emot vara samtal talar mycket gott om oss; att vi ar jattesnalla, talmodiga, och artiga och trevliga. Han sa att manga andra foretag ar oartiga och otacksamma nar dom ringer. Sa eftersom vi ar ett sa bra foretag, genom mig och Katie, sa vill dom forsoka losa problemet sa att vi slipper ringa for varendaste fel rakning. (bill/claim) Jag forklarade for honom exakt varfor vi ringer (det jag har blivit upptranad till att gora) och gav honom ett exempel pa nar dom har gjort fel och vi har ringt och sedan fatt det betalt. Han skulle gora vad han kunde for att ta upp det med sitt foretag och forsoka gora sa att vara rakningar blir sedda "in network" direkt istallet for out of network och blir betalda pa en gang, istallet for att vi maste ringa tillbaka. Detta lat ju super bra. Sa jag tackade honom, berattade for Katie som ocksa tycket det lat skitbra. Jag mailade mina chefer och jag kande mig jatteduktig.

So what happened? Forst fick jag tillbaka ett email av Kim, en av mina hogre chefer som skrev: great news, wonderful job!

YES vilken bra dag jag har.

Sedan far jag reda pa, genom en hogljudd Tammy, att det inte alls ar bra... tydligen sa finns det en specifik anledning till denna procdeur och att vi inte alls vill ratta till detta "problem".

Men jag hade ju ingen aning om detta.. Allt jag gjorde var ju bara att svara pa fragorna och beratta varfor vi ringer sa mycket. Tammy sa att jag nu ar forbjuden fran att prata med forsakringsbolag som ringer. Jag maste hanvisa dom till Tammy. Det kanns bara sa fel, for jag tycker inte det ar mitt fel. Allt jag gjorde var ju bara att vara arlig i varfor vi ringer till dom och ge ett exempel pa detta. Tycker det ar lite fel att dom vill att sina anstallda ska ljuga.. for det verkar ju inte som dom ville att jag skulle beratta sanningen.

Det ar aldrig kul att vara i trubbel!
  

 

Kommentarer
Postat av: Tessi

shit pommes...hinner inte läsa igenom hela nu heller men jag hann en del iaf. Det verkar ju som att du har "avslöjat" ett bedrägeri...fast det inte har kommit ut än. eller nå

2010-02-19 @ 08:51:49
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Sandra Fritz

Men du, vilken cirkus. Men jag tycker inte att du gjort ngt fel, det är ju företaget som är tokigt genom att de gör som de gör.



Kram

2010-02-25 @ 16:03:59
Postat av: Tessi

men hallå, kan du uppdatera nån gång så vi får veta hur det går!

2010-02-26 @ 10:47:58
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojojoj, vilka smaskigheter! Men jag förstår inte hur du vågar skriva om det här egentligen. Har ni ingen form av tystnadsplikt vad det gäller företagshemligheter? Visserligen så förstår de ju inte svenska, men om det skulle komma fram på något vis att det står att läsa om det på nätet så kanske du hamnar i mycket större trubbel...

2010-02-27 @ 12:40:03
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0