Dilemma!

Jag och Lauren ska ju "hosta" eller vara vardinnor for Robin baby shower. Jag misstanker starkt att om inte vi hade tagit pa oss det ansvaret hade det inte blivit nagon babys shower. Bade jag och Lauren ar overens om att Robin inte ar var allra basta van, men fortfarande en van, sa vi vill inte spendera en hel massa pengar pa hennes shower. Men nu marker vi att kostnaderna stiger fort: inbjudningskort, blojtarta, presenter fran oss, mat, dryck, spel, dekorationer och sma vinster. Det blir latt nagra hundra kronor var for oss.. eftersom vi bara ar tva stycken. Sa vi tyckte att vi kunde ju be om en liten donation... runt 10 dollar per person (70kr) som gar till att hjalpa att betala for dessa kostnader.. nu far vi hora att det ar massor som ar sura "pissed" eftersom vi ber om detta. Vet inte om det var olampligt (inappropriate) att be om detta men det kanns som sa surt att det ska vara sa. For alla som kommer kommer ju for Robins skull.. och forhoppningsvis for att dom vill komma och att dom ar vanner till Robin. Sa varfor vill man inte hjalpa till och skanka en slant.. eftersom jag har partyt hemma hos mig sa ar det ju i sig ocksa stort.. for jag maste stada o fixa och sa...

Kanns dumt bara. Kommer inte ihag att det var sa krangligt i Sverige.. ni vet ju hur det funkade nar vi ordnade fodelsedagsfester at varandra, det blev ju dyrt nar man borjade lagga ihop alla kostnaderan sa da fick ju alla lagga en liten slant.. det ar ju trots allt en gemensam fest i slutandan at Robin fran oss alla. Aven om vi ar dom som lagger ner all tid och jobb pa att fixa och gora..

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Miii

Ja, jag förstår er och dem andra! För ni kanske inte hade räknat med att det skulle gå så mycket pengar på det, men om ni är värdar så är det ju ni som fixar allt och ska fixa allt :) men förstår dilemmat, jobbigt! men behöver ni allt det där till baby showern då? för jag kan förstå gästerna som kanske har köpt present till henne och kanske tycker att de räcker med det! hoppas ni löser det :) men sen får du säkert igen det du gett då du får ha din egen baby shower haha! :) eller hur? :) KRAM, love you!!! :)

2010-02-07 @ 23:00:32
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0