Svenska jultraditioner!

Okej, sa jag har gatt och blivit lite overdrivet julgalen. Vet inte om det ar for att det har blir... 3:e aret i raken som jag firar jul hemfiran. Eller "icke svensk jul". Jag har ju bokat julbord den 11 December. Och sen ska vi till Ikea och nu minsann har jag fatt ett nytt pahitt. Jag ska namligen vara Lucia pa jobbet och visa jobbarkompisarna en svensk jultradition. Hahaha! Spenderade just pengar pa en lucia krona och ett sant dar ljus som tarnorna haller i. Och nu har jag en kompis som ska sy upp en lucia drakt at mig! Hahahaha. Jag har ju fatt fnatt.



Men nu behover jag hjalp!

Ar det nagon som kanner sig lite snall (extra jul snall) och har lust att skicka over lite smagrejjor.
Helst behover jag det snarast sa senast fredag bor det vara i posten om det ska hinna fram i tid.  (Ju mindre paket ju fortare kommer det fram). Men senast fredag maste det ivag annars kommer det tyvarr inte hinna fram!

ONSKELISTA:

Jag behover namligen sant dar snore som man kan bade hanga i granen och runt midjan pa en tarna. Vet inte riktigt vad det heter.

Sen behover jag 15 sycken paket med TACO DIPP.  (OLW eller Estrella, det billigaste gar bra)

Och 2 paket saffran vore jatteschysst. (men inget maste)

Sen behover en cd pa nagon som sjunger jullatar:
Santa Lucia
Glans over sjo och strand
Ja ni fattar vinken, svenska jullatar som man sjunger nar man gar i jultag. For jag tanker fanken i mig inte sjunga.
Om ni inte kanner for att skicka allt ovan sa gar det jattebra att skicka en grej!

Hoppas hoppas nagon snall sjal har lust att skicka over dessa grejorn till lilla mig!

Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

men du, en uppdatering av svenskan kanske hade varit ngt också ;) Det heter glitter, det där bandet du vill ha, bilden borde ju ge ett tips... Sen som ngn annan skrev på fb tror jag, man bakar lussekatter inte lagar! Inte bra det här Marielle, inte tappa språket och börja bryta på amerikanska, hihi!

2010-12-01 @ 07:46:14
Postat av: Miii

jag kan skicka om du vill, bara inte fler skickar exakt samma då?! :) säg till när du vet om jag ska skicka paketet innan fredag. PUSS

2010-12-01 @ 13:04:01
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0