Oma!

Igar bjod vi hem Oma Landsman. Ludmilla och Karl Landsman byggde det har huset som vi bor i. Nar Ryan, Collin och Jamison vaxte upp sa bodde dom grannar och eftersom dom var tyskar sa blev det Oma Landsmann och Opa Landsmann. I Tyskland sa ar ju Opa & Oma far eller morforaldrar. Efter Karl dog sa flyttade Oma och ville att Ryan skulle kopa det har huset. Sa det gjorde han och vi ar valdigt lyckligt lottade som har ett sant fint hus med en san fin tomt.   

Jag lagade lax med potatis och god sas och sen gjorde jag en helt UNDERBAR efteratt: kladdkaka, choklad mousse och gradde och hallon och och riven choklad. Oma var helt overvaldigad over att vara i sitt hus igen och tacksam och lycklig. Hon har inte varit har pa over 10 ar.

Idag ska vi ha en herr och fru Klagmann dag! Vi ska fara till Mayfair snart och sen lite arenden och sen tankte vi fara och spela minigolf. Det sa himla vackert vader har, jag glommer alltid bort att Augusti ar en av dom finare manaderna, 25+ varje dag och solsken. Vi ska forsoka ta till vara pa sommaren nu innan den ar slut. Vi har sa mycket planerat...som vanligt. Nasta helg aker vi till Winneconne. Sen har vi funderat pa att ha en bbq hemma hos oss och bjuda in en massa folk. Sen Halloween party i Oktober och sen blir det ju en massa jobb for mig nu med tva jobb!

Namnde jag att jag firade 1 ars jubileum pa Fimed den 25 Augusti. Laskigt att jag har klarat mig ett helt ar utan att fatt sparken. HAHA! Det var gulligt att dom uppmarksammade att man varit dar i 1 ar dock!

Ha en underbar helg!

 

Kommentarer
Postat av: Miiii

kul för dem att se huset dem byggt och som nu är erat :) men oj, har du redan jobbat där ett år? shit tiden går fort alltså! :) åh vad skönt med sådant augustiväder, vi har då inte haft någe bra augustiväder alls.. så nu äre höstkänslor som gäller! men mysigt med koftor och tända ljus o varm choklad o film :) hihi! kraaam

2010-08-28 @ 23:00:46
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0