Varldens basta overraskning!

Igar var en helt magisk och undebar fredag och jag behovde verkligen en sadan fantastisk dag! Jobbet gick bra, skont med fredag nar det ar sista dagen fore helgen. Det ar helt "priceless" (ovarderligt?) att bara jobba veckodagar, aldrig kvall och aldrig helger!  Under min lunch var jag tvugnen att kila till min ogonundersokning, min "en manader" efter operationen. Allting sag jattebra ut och mina ogon har lakt helt underbart och jag har gatt fran -9.5 till ca -0.01 vilket ar magist bara det. Det ar helt fantastiskt att kunna se sa bra och aldrig behova leta glasogon och ta ut linser om kvallarna. Jag har annu inte kastat bort dom eftersom det nog inte riktigt har sjunkit in i min hjarna att det faktiskt ar pa riktigt, att jag faktiskt kan se sa bra.  I borjan kandes det som jag gick omkring med mina linser varje dag utan att ta ut dom om natterna!

I slutet pa dagen var jag lite orolig eftersom jag jobbat mer an 80 timmar pa 2 veckor och jag vet att vi inte far ga over tiden sa jag bad Tammy kika pa min timmar men allting sag bra ut. Hon tyckte att det lilla overtid jag hade var okej eftersom jag "been busting my ass off". Det ar riktigt mycket att gora och jag trivs med att jobba tidigt och komma hem i lagom tid till middag och att 8 timmar pa jobbet bara svischar forbi!

Efter jobbet for jag hem och sa fort Ryan kom hem sa for vi till Karl's och handlade grillat. Vi kopte en stek och jag marinerade svenskt satt och sen grillade vi, drack lite German Riesling och at middag bestaende av potatissallad, beasas och baked beans. Vi hade en riktigt mysig middag vid koksbordet -- vilket aldrig hander pa vardagarna nar vi alltid ater framfor tv:n-- det var jattemysigt for omvaxlingens skull. Jag berattade en massa om mitt jobb och Ryan lyssnade glatt till mitt tjattrande. Nastan lite for glatt men jag tankte inte mer pa det. Efterat stadade vi undan och jag visade honom mitt rum som jag sa stolt haller pa att stada. Det ar mitt mal innan Tyskland att ha stadat och moblerat om i mitt rum. Gora det till ett mer praktiskt scrapbooking rum nu nar jag ar helt besatt av scrapbooking igen!

Ryan hittade en av mina nya korgar som jag kopt till att forvara mina scrapbookings grejor och tog ut den i koket. Lite underligt men nar jag fragade sa sa han att han ville klippa bort prislappen, vilket jag inte hade hunnit gora an. Inget konstigt med det heller och jag var for ovetandes for att ens ana nagonting annat. Vi kom overens om att vi skulle se Twilight pa datorn sa han bad mig ga och satta in datorn i sovrummet. Jag tankte inte mer pa det. Nar jag kom tillbaka sa hade han klippt bort prislappen pa korgen och bad mig ta tillbaka korgen till mitt rum. Jag borjade lyfta korgen och ser plotsligt att det ar nagonting i den. Jattekonstigt sa jag oppnar korgen och dar ligger det en stor pase med M&M:s, mina favoritgodisar! Haha det tyckte jag var jatte roligt och gulligt av honom. Men sen! Sen ser jag att det ligger nagonting under godispasen och jag blir helt plotsligt jatte nyfiken. Det har var konstigt. Senast Ryan overraskade mig med nanting maste ha varit sen vi forlovade oss 2004. Haha! Under godispasen ligger det ett stort kuvert. "Vad ar det har" fragar jag och tittar med varldens fetaste leende pa honom. Han bara rycker pa axlarna och ler tillbaka. Aaah jag sliter upp kuvertet och forst ar det ett jattesott kort dar det star CONGRATULATIONS: nar jag oppnar kortet sa ar det ett sant dar ljudkort som sager: "Congratulations.. whoooohoooo good job, tell us more about what you did, more good stuff, more good stuff"

Inuti det kortet ligger det ett annat kort dar det star: You are a shining star- There's no limit to what you can do! Congratulations! Ahhhhhh det ar ett grattis till det nya jobbet (en manad senare...haha) fran Ryan. Sa typiskt honom! Han hade planerat lange att ge mig det men som vanligt har han svart att finna tiden till det och gora det nar jag inte ar i narheten! Inuti kortet lag det ett presentkort till 80 minuters avslappnande massage!!!! Jag har gatt och tjatat sista veckorna om att min rygg varker nu nar jag har det har nya jobbet och bad honom om ett presentkort till massage i julklapp. But I guess Christmas came early this year! 

En sadan underbar, harlig och romantisk overraskning!!! Jag blev valdigt valdigt glad och lycklig! Overraskningar ar sa harliga och ger mig san otroligt energikick! En sadan harlig avslutning pa veckan!

I kortet hade Ryan skrivit hur fint som helst: (jag bad om hans tillatelse och han sa att jag definitivt kunde dela med mig till er:)

Dear Marielle,
This card sums it all up in such a little phrase.
 
I'm so proud of you and everything you've done since you've been here.
I love you so much and know that you will suceed in anything that you do!
I'm so proud and happy to be your husband!!! Congrats Honey, you keep impressing me ever day!
-Ryan

 
USCh vad jag ar lycklig!!!!!

 

Kommentarer
Postat av: Tessi

åh jag älskar övarraskninga! helt underbart=)

2009-09-19 @ 17:04:39
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Annika

Ååå vad gulligt. Han är toppen din man! Kram Annika.

2009-09-19 @ 19:34:53
Postat av: Miii

jaaa verkligen mysigt med överaskningar :) gulligt av honom gumman! så de var den massagen du var på när du ringde hit o Adam svarade, men snart ska vi surra :) PÖSS

2009-09-19 @ 20:07:20
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0