Men hoppsan!

Oj vad dalig jag har varit pa att uppdatera bloggen! Fy skams pa mig! Ska forsoka bli battre pa det. Jag kommer inte ens ihag vad jag skrev sist jag uppdaterade. Har rullar allting pa som vanligt, jobbar pa for full rulle. Det gar himlans bra. Trivs valdigt bra i mitt team och sakta men sakert lar jag mig vad jag ska gora, mitt storsta problem ar nar jag stoter pa ett problem och inte riktigt vet hur jag ska losa problemet. Da maste jag fraga Tammy som ar min supervisor/trainer. Det som frustrerar mig mest ar att nasta gang jag stoter pa ett nytt problem sa ar det alltid nagon ny tvist pa det och det slutar alltid med att jag maste fraga Tammy. Oftast ar det problem som hon sjalv knappt kan losa.

Jag forstar att ni ar frustrade med mitt jobb - haha jag vet ju inte riktigt sjalv vad jag gor men jag kan ge er ett exempel pa nar ett problem uppstar och hur jag loser det: Jag far upp en patient i min databas genom att knappa in patientens kontonummer. Patienten har opererat sig i April 2009 och har forsakringsbolaget Medicare som forsta forsakringsbolag. Patienten har dessutom Blue Cross Blue Shield som andra forsakringsbolag. Nar jag kollar i min databas sa ser jag att Medicare har betalat forsakring at patienten , ca 80 procent. Allt ser bra ut och jag fortsatter undersoka fallet. Nu ser jag ett meddelande fran Blue Cross Blue Shield dar det indikeras att de inte har betalat aterstaende summa utan lamnat det till Patientens ansvar att betala. Okej, det ar patientens ansvar att betala men innan jag helt kan ta det beslutet gar jag in och kollar patientens alla "coverages" = tackningar (dalig oversattning). Har upptacker jag nu att patienten har ett tredje forsakringsbolag med Tricare Palmetto vilket innebar att innan jag kan skicka faktura till patienten maste jag skicka fodran/fakturan/betalningskrav till det trejde forsakringsbolaget for om dom betalar resten av vad som aterstar att betalas behover ju inte patienten betala nanting alls for operationen. Okej, det har var ett superenkelt fall att losa.. jag stoter pa 1000 olika saker under dagen som jag maste klura ut. Min hjarna mar inte alltid sa bra i slutet pa dagen, igar gjorde den valdigt ont men idag gick det battre!

Men tankte att ni skulle tycka det var kul med en liten insikt i mitt nya jobb - det kanske blir det jag bloggar om narmaste veckorna. Vilka problem som uppstar pa jobbet.. haha!

Annars ar allt bra, jag och Ryan for pa foretags picknick forra lordagen. Jattemysigt och jag fick svinga pa en Pinata.. haha jatteroligt! Det har jag aldrig gjort forut! Senare pa kvallen sa gick Ryan in i ett trad och fick sitt oga (som han opererat en manad tidigare) sondertrasslat sa han kunde inte fara pa jobbet pa mandag. Han ar nu tillbaka pa ruta ett i rehabiliteringsrprocessen vilket innebar att han i princip gjorde om operationen och nu maste hela igen.

Franz och Susi for till Tyskland igar och vi drar ivag om prick en vecka! Langtar som ett tok, till semester, traffa Ak & Johan och traffa Ryans Opa. Maste trana och ova pa min tyska. Passa pa och foroska bli battre pa den!

Annars hander val ingenting! Jag har bestamt mig for att ha Halloween Party har i ar- utan Ryans medtycke men Susi och Franz tyckte det var en bra ide sa Ryan blev utrostad! Haha! Jag tror Ryan ville att vi skulle vara pirater i ar sa vi far se vad for slags kostymer vi kan hitta pa!

Jag och Ryan avslutade precis Ghost Whisperer sasong 4 och jag ar SA frustrerad for sasong 5 har redan startat pa tv:n och vi vill inte hoppa mitt in i sasongen sa nu maste jag vanta till sasongen ar slut innan jag kan fortsatta med MIN FAVVO serie... fyyyyyy va storande! 

Hoppas alla har det bra - jag saknar er allihopa!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0