Frukost

Nu ar det tva dagar i raken som jag lyckats ta mig upp tillsammans med Ryan halv 6 pa morgonen och hunnit laga frukost innan jobbet. Nu ar det minsann nya rutiner som galler! Jag markte namligen att jag hade gatt upp nagra kilo efter Tyskland (men sa ar det kanske alltid efter semester????) sa nu jaklar ar det nya matrutiner som galler. Bye bye chips och lask! Jag och Ryan testar en ny livsstil som jag hoppas ska passa oss! Jag ska ge det en manad och se vad for slags resultat det ger!

Igar var forsta dagen pa jobbet. Himla skont att ha ett "normalt" jobb maste jag saga. Nar jag skulle ga till mitt lilla kontorsbas upptackte jag dock att Amy, en annan tjej pa jobbet hade beslagtagit mitt omrade. Dom hade tydligen gjort en liten flytt i min avdelning medans jag var borta och massa manniskor hade fatt flytta runt. Jag trivs dock alldeles utmarkt i mitt nya bas. Jag trivdes aldrig riktigt 100 i mitt gamla, det var placeringen av skrivbordet tror jag. Mitt nya bas kanns storre och mer bekvamt sa jag tackar och tar emot. Det var massor av jobbkompisar som kom in till mig och fragade hur min honeymoon varit. Det var gulligt av dom, jag kanner ju inte sa manga dar men dom far en verkligen och kanna sig valkommen och hemmastadd. Igar hade jag en bra dag, jag gick igenom en massa gamla "follow ups" sa jag stotte aldrig pa nagra problem vilket var skont. Det blev en lang dag men jag kan ju inte klaga eftersom jag bara har en 2 dagars arbetsvecka!!!

Har ar det morkt och kallt pa mornarna, det tycker jag mindre om. Jag blir alltid sa nedstamd och deprimerad under hosten och vintern. Men men, a andra sidan ar det mysigt och sitta inne under en film och titta pa film. Och sa far man inte daligt samvete nar man hellre ar inomhus an ute i solen.

Pappa mailade och skrev att dom bokat Thailand resan nu till Phuket infor hans 60-ars dag! Det innebar att om ca 7 manader bar det av till Asien i 2 veckor! SKONT! Hoppas det inte blir nagra problem med att ta ledigt. Men det borde det inte vara. Undrar nar man ska borja namna den resan.. jag tankte att jag skulle vanta lite med det eftersom jag nyss var ivag i 2 veckor.. kanske efter nyaret??!


Kommentarer
Postat av: Miiii

skönt med thailand resa sen gumman :) riktigt härligt.. jooo ja vet ,man blir lite sådär av mörkret, därför hoppas ja nästan på lite snö så det blir ljust och fint ute :) Pöss.

2009-10-09 @ 20:27:44
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0