Rescue!

Jag har haft en helt otroligt kvall.  Efter jobbet for jag, eftersom Ryan for tillbaka till Kanada imorse och inte kommer hem forrans fredag, till Boulder Junction.  Jag tankte att jag skulle passa pa att traffa Trisha och saga hej eftersom jag inte varit dit pa ett tag. Och OJ vad odet kan spela spratt med en. Jag hade precis bestallt en drink, vilket ar valdigt otippat just pa en mandag, nar jag horde hur det blev en massa uppstandelse vid fonstret. Tydligen hade en kattmamma blivit overkord och dott i lordags och lamnat efter sig 4 sma kattungar. Och dom hade tydligen tytt sig till Boulder eftersom det finns mycket matrester dar. Men vilda var dom och ingen kunde fa tag i dom.. ingen ville val heller ta pa sig ansvaret att ta sig an katterna. Men jag fick for mig att jag skulle ut och radda dom. Mycket roligare an att fara hem till ett ensamt hus. Sa jag satte mig ner pa backen och jamade pa, tva av katterna holl sig pa ett och samma stalle och borjade jama med mig. Det var en gra och en svart och dom vagrade lamna varandras sida. Dom tva andra syskonen sag jag inte men eftersom dessa tva, livradda som bara den, holl sig i narheten av mig ville jag inte lamna dom. Dom var ganska nyfikna pa mig och kom fram och kikade ibland men sa kom det en massa folk som skulle fraga hur det gick och da blev dom radda och sprang och gomde sig. Tillslut hamnade dom under Dominicks bil, min forra agare, och nar han kom ut och skulle fara hem dok jag pa honom. NEJ sa jag, du far inte starta bilen, du har tva kattungar i bilhuven. Sa da oppnade han bilen och jag hade ring till Susi sa hon kom med mjolk och ficklampor. Vi fick ut den ena katten och satte den i en lada i bilen men den andra katten sprang och gomde sig. Det tog ett tag och jag ar valdigt forvanad over att vi lyckades fanga den. Sa den hamnade i en lada ocksa och sa korde vi hem till mitt garage.

Val hemma sa hade den ena katten smitit ur ladan i bilen och nar vi skulle fa fram den gomde den sig sa vi inte kunde hitta den. Den andra katten var i en annan lada och hade inte lyckats smita ut. Men det var helt omojligt att hitta den andra katten som gomt sig i bilen. Den var alldeles knapptyst. Jag trodde den dott.

Men sa tog vi ut den andra katten i ladan sa den fick jama lite och da kom katten ut sa vi kunde satta dom i ladan tillsammans med filtar och mjolk och en bajslada. Sa nu har jag tva kattungar. Imorgon ska Susi och Franz och kolla om dom kan hitta de tva (eller mojligtvis flera) kattungarna.

Ah vad jag ar kar. There is no way I'm giving these away. Dom ar mina babisar. Den ena graa fraser jattemycket men det ar en massa frasande och inget mer. Jag sitter just nu och stryker bada tva och dom bara myser ihop... den svarta ar dodstrott och bara stracker ut sig och sover. Nyss drack dom lite mjolk ocksa. Haha, Ryan kommer ju inte hem forrans fredag och han lar fa sig en trevlig overraskning. Tur att den ena ar svart.. Ryan sa att "om" vi skaffar katt vill han garna ha en svart. Men dom ar nog inte langhariga. Men dom ar anda mina, undrar just hur svart det kommer att bli att overtala Ryan att behalla dom.

Egentligen vet jag helhjartat att det var en anledning till att jag for forbi Boulder idag... de ar mina sma kattsingar. :) Ah dom ar sa fina! Nu maste vi ta dom till veterinaren.. Susi och Franz blev bitna nar vi raddade dom men forhoppningsvis ska det inte vara anlag till na rabies. Men man vet ju aldrig. Ska fortsatta googla och se vad for mer info jag hittar, har aldrig haft katt forut. Jo foresten, Ludde hade vi ju. Han var cool!








Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka söta! Här hemma saknar vi Precious :o(

2009-11-03 @ 10:11:35
URL: http://ruthem.blogg.se/
Postat av: Miii

men gumman, shit va mysigt :) hoppas som sagt att dem inte har rabies och att du får behålla dem för ryan :) i så fall är de ju superkul! vad mysigt, du har ju som alltid haft husdjur så ja förstår att du e lycklig :)

2009-11-03 @ 16:39:38
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: mia

klart jag är stolt över dig gumman :) riktigt fint gjort av dig! Hoppas ryan blir lätt att övertala till att behålla dom :) är himla jobbigt nu när vi just har flytta.. Har inte fått nåt internet till huset än så jag måste kolla allt från mobilen.. Men annars känns det toppen :) puss på nosen

2009-11-03 @ 22:05:46
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilka sötnosar!!!

2009-11-04 @ 12:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0