Seducted or Seduced...

Tydligen "neither" enligt Ryan. Seduced betyder forford och seducted finns inte ens i den amerikanska ordlistan. Sedated ar ordet jag sokte. Ryan tycker det ar himla gulligt da nar jag inte hittar ratt amerikanska ord. 

Klockan halv 10 hamtade Susi mig och sa korde vi till Dr. Wallocks office. Jag var ganska nervos med tanke pa att jag aldrig blovit nedsovd forut och nar jag val satt i stolen funderade jag pa om jag verkligen tagit ratt beslut! Forst satte dom nan slags mask framfor ansiktet som jag skulle andas normalt i. Det skulle tydligen ha lugnande verkan eller effekt pa mig men jag markte da ingen skillnad. Var fortfarande lika nervos (tror jag) da dom stack nalen i armen. Dom hade lite problem att hitta blodvenerna pa mig men tilslut sa. Det stack till lite nar dom forde in nalen men det var inte speciellt farligt alls. Det handlade bara om nagra fa sekunders smarta. Efter det sa borjade allting plotsligt snurra runt vilket var en valdigt marklig kansla. Woohooo borjade jag saga hogt och da sa Dr. Wallock: du kommer sova om 3 sekunder. Det var det sista jag horde och sen var jag helt borta.

Helt nice, det basta jag gjort i hela mitt liv. Helt klart varenda liten slant. 25 minuter senare nar jag vaknade upp var alla mina 4 visdomstander borta. Jag var lite hog och kunde knappt ga men tog mig i alla fall till my recovery room dar jag fick ligga ner i ca en halvtimme. Susi kom och satt med mig och sjukskoterskorna gick igenom vad som var viktigt att tanka pa under de forsta 24-48 timmarna. Absolut ingen mat som jag ska tugga, bara rinnande mat. I say nice diet. Efter det korde Susi hem mig och jag fick ligga pa deras soffa och titta pa tv. Varje 20:onde minut kom hon och bytte ispack pa min kind. Hon var sa gullig och omtanksam och jag fick absolut inte flytta pa mig. Hon tog hand om alltind. Jag hade det riktigt bra. Ryan som skulle "forsoka" skynda sig hem fran jobbet kom hem halv 6. An sa lange har jag inte haft nagon som helst svullnad och bara pyttelite blod. Jag fick utskrivet painkillers, riktigt starka tydligen for dom rekomenderades bara i nodfall. Jag har bara tagit en idag, den hjalpte som en raket, kande mig frisk som en notkarna (och lite vimsig) men nu forsoker jag klara mig pa vanliga varktabletter och an sa lange hjalper det!

Nu har Ryan kommit hem och baddat ner mig i varan soffa. Snart ska jag fa lite soppa. Allt som allt var det en bra dag och jag behovde verkligen inte oroa mig! Det kanns skonta att det antligen ar over.

Och det basta av allt.. nar jag loggade in pa min mail for nagra minuter sen hade jag fatt ett mail fran amerikanska ambassaden dar det stod att dom godkant och skickat ut mitt arbetstillstand! JIPPI! Riktiga bra nyheter ma jag saga! Mitt kort skickades ut igar. 2 minuter senare gick Ryan och hamtade posten och till var stora overraskning sa har jag nu mitt kort i handen! Antligen far jag jobba lagligt. Hehehe. Lagomt till skatten maste in! Det hade varit lite dumt om jag maste skatta men inte har jobbtillstand!

All is good - in fact, it is wonderful. I am very very happy!!!!

Kommentarer
Postat av: Miii

Va bra gumman att de gick bra :) skönt! vad snällt att hon hjälpte dig hela tiden och bytte ispåsar, gulligt!! ha de gött. kram

2009-01-10 @ 10:22:08
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Angelica

uploadbilder/bild14420.jpg" rel="nofollow">http://www.lg.se/webbisaruploadbilder/bild14420.jpg Där här du Bellas bebis Billy :)

2009-01-10 @ 21:33:26
Postat av: Annika

Vad skönt att allt gick bra!

2009-01-10 @ 22:05:45
URL: http://annikafolbert.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag sa ju att det skulle gå bra gumman! =) Va skönt att du hade nån som pysslade om dig sen.. skönt att slippa göra saker själv när man mår lite konstigt. Sköt om dig! PUSS

2009-01-10 @ 22:27:34
URL: http://miaindia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0