OVERWHELMED

5 manader och 1 vecka kvar till brollopet! Eller nat sant dar! Idag for jag, Ryan och Susi tillbaka till brollopsmassan for att fa mer ideer och prata med mer foretag. Vi spenderade sakert 4 timmar dar och smakade sakerligen pa minst 20 olika tartor och cheesecakes och annat gott sasom vin och champagne. Mitt huvud snurrar just nu av all information. Jag borjar bli lite smatt stressad (bade ekonomiskt och tidsmassigt) av allt vi maste forsoka hinna ordna till brollopet! Utover det sa kan jag garantera att det kommer blir ett SJUKT bra brollop, speciellt for alla svenskar som kommer. Det kommer bli valdigt amerikanskt, sa som i filmerna. Hihi, kanner mig som en liten prinsessa i sagornas varld.

Aven om jag planerar mitt drombrollop (med dromprinsen) sa ar det naturligtvis inte gratis. Och ett brollop i USA (speicellt for er som kommer fran Sverige) ar ju inte heller gratis. Jag vardesatter och uppskattar alla som har tankt komma, fran hela mitt hjarta. Ni ar helt underbara!!!! Samtidigt som jag forsoker planera mitt brollop, sa kanns det ibland som jag hamnar lite i klam. Som ni sakert redan vet sa ar svenska och amerikanska brollops-traditioner valdigt olika. I Sverige har man sallan stora brollop, om alls brollop alls, och i USA har man valdigt ofta stora brollop och manga foraldrar har i USA borjar spara pengar infor brollop redan nar barnen ar sma. Sa fort man bestammer sig for att gifta sig har sa ar det mest normala scenariot att brudens foraldrar betalar for halva brollopet och brudgummens foraldrar betalar for halva brollopet och pa det har sattet sa kostar faktiskt inte brollopet speciellt mycket for sjalva brudparet. Det ar nog darfor stora brollop i USA ar vanliga. 

Det ar dessutom en gigantisk ara att fa "sta upp" (stand up) i ett brollop har. Nar Ryan fragade sin van Russ om han ville vara Ryans groomsman blev han sa glad att han nasta dag pa sitt jobb bjod alla pa mat. Nar dom fragade varfor han sa generost bjod pa mat svarade han: Jag har blivit tillfragad att vara groomsman. Tydligen ar det en riktig ara att fa sta upp i nagons brollop. Det ar sakert en stor grej i Sverige ocksa, men jag har aldrig varit pa ett brollop i Sverige eller varit involverad i ett pa samma satt som mitt eget.   

Jag forsoker, viket ibland kanns som en omojlig uppgift, se till sa att alla blir nojda. Men det ar lattare sagt an gjort. Men jag vill att ni ska veta att jag verkligen forsoker mitt basta. Jag forsoker halla nere kostnader sa gott som det gar och om mojligt hitta andra losningar som fungerar battre men ibland sa gar det inte alltid. Och mitt i det hela glommer jag ibland bort att det faktiskt handlar om mitt brollop och inte nagon annans, jag kan inte gora nagon annan glad om jag sjalv inte ar glad. Och jag har bara tankt gifta mig en gang! Just nu kanner jag mig lite overwhelmed! Jag och Ryan har trots allt valt att ha det brollop som vi kommer ha, for att vi vill ha det.

Jag hoppas och tror att i slutandan sa kommer det bli ett helt underbart brollop, bade for oss och for er, och jag hoppas aven att ni kommer fa en unik och oforglomlig upplevelse. Brollop ar ju trots allt en hogtid for nara och kara!

Det har ar en liten del av vad som maste hinnas klart till brollopet....
  • Weddingcake (hade ingen aning om att priset per tartbit var typ over 20 kr/biten)
  • Giftregistery
  • Tuxedos for alla pojkarna
  • Flowers (vi maste ordna buketter at bruden samt brudtarnorna. Buketterna kostar oss runt 300-500 kr/styck)
  • Videographer
  • Singer in Church
  • Rehearsal Dinner (vi betalar for middag for alla i brollopspartyt kvallen innan brollopet. Det lonar sig att vara brudtarna/groomsmen)
  • Transportation (Som sagt: det lonar sig att vara brudtarna/groomsmen i vart brollop!!!!) Det har ar bilen som vi har tittat pa och som vi mest troligt kommer hyra!




Utover allt detta sa har vi en massa "overraskningar" som jag inte vill avsloja an! Ni far helt enkelt vanta till brollopet!!!!


Kommentarer
Postat av: Miii

Jaaa klart ni ska göra bröllopet precis som ni vill, särskilt när det är så stort i Usa så äre ju bara att ha det så :) kommer bli toppen bra!! Men mycket o fixa, de förstår jag! Jag ska fota av de klänningar jag har nån dag och lägga in så du kan få se :) KRAAAAM!

2009-01-05 @ 18:19:06
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Tessi

oh my god! jag förstår att de känns som väldigt mkt men de där fixar ni=) å jag håller med merie.. klart i ska ha de som ni vill, de är ju ert bröllop=)

2009-01-06 @ 12:01:07
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka andra är det ni försöker göra nöjda förutom er själva egentligen? Ni borde ju bara tänka på vad ni själva vill. Men riktigt coolt med limon måste jag säga!

2009-01-07 @ 07:54:05
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0