Job Hunting

Efter att jag antligen fatt mitt "work permit", jobbtillstand, sa borjar det rycka i fingrar och tar efter ett nytt jobb. Ett mer kvalifierat jobb. Jag haller pa och kikar runt lite pa olika sidor men jag har inte en blekaste aning vad jag ska soka for jobb. Jag kontaktad en van till Aly som jobbar som recruiter och hon vidarebefodrade min resume till ett "callcenter". Inte saker pa att jag vill jobba med det men a andra sidan sa maste jag nog borja nanstans. Och det ar inte ett Callcenter dar jag ringer upp kunder utan kunderna ringer upp mig. Och sen har jag hort (vilket jag tycker later typiskt amerikanskt) att man "jobbar upp sig". Forsta aret far man inte ens nagon betald semester, och efter ett ar sa far man 2 veckor. Valdigt annorlunda.

Har precis avslutat ett online test (1 av 3 steg) och sitter och tittar pa resultatet. Jag fick 32 ratt av 39, 82 procent ratt och det star att det "globala avarage" var 73 procent. Jag undrar om det var bra. Jag tar mest testet for skojs skull och jag maste saga att hade jag inte fatt gora det har hemma hade jag sakerligen fatt under 50 procent. Haha tackar vet jag google!

Sista dagen att jobba infor helgen!!!! Och sa blir det Ikea imorgon, ska bli sa himla skoj aven om vi inte riktigt har rad i budgeten for det.. sa far vi ta oss rad! En liten mysig dagstripp!

Det blev inge tartprovning igar. Vi skulle ha varit dar klockan 6 och det tar cirka en halvtimme att ta sig dit. Klockan 5 ringer Ryan mig fran sin mobiltelefon och berattar att hans bil vagrar starta. Typiskt. Nar jag val kommer till hans jobb for att hamta upp honom da startar hans bil men vi var inte hemma forrans kvart i 6 sa da fick vi omboka till nasta vecka istallet. Det har varit ratt kallt har nu senaste 2 dagarna. -22 grader... inte sa farligt for en van svensk dock som vet att man klar sig i langkalsonger och vantar! Hahahahaha!!!!!!! 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kan det verkligen vara så kallt där? ;) Haha!!! :D

2009-01-17 @ 12:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0