Handelserik helg!

I fredags hyrde vi en film: Funny People, inte sa funny som den lat och bara chillade. Lordag jobbade Ryan och jag julstadade. Pa kvallen for vi ut och firade Deannas 21 ars dag! Forst at vi mat pa ett italienskt stalle. Det blev lite drama pa restaurangen nar en av Deannas vanner upptacke en kackerlacka som sprang omkring pa stallet. Vi tyckte det var ganska ackligt och servitrisen tog den i en hink och sa: ja det blir sa nar det blir kallt ute, da kommer dom in fran parkeringsplatsen. Inte saker pa om man vill ga och ata pa en restaurang dar man vet att det springer omkring kackerlackor. Hursomhelst det blev en massa prat om denna kackerlacka sa vi fick prata med managern och tillslut fick vi 30% rabatt pa all var mat. Vi var 15 stycken sa det blev en ganska bra rabatt. Efter restaurangen for vi vidare till en klubb: Aurora dar vi stannade hela kvallen, hangde runt baren, drack och dansade. Vi hade jatteroligt! Runt 3 fick vi skjuts hem av Maria och Hugo som kom in och at lite efterfestmat.

Efter dom farit hem, klockan var val runt fyra eller sa pa morgonen sa var jag pavag in till kattungarna for att kela lite nar jag upptackte att dorren var last. LAST! Whooops, jag hade rakat lasa dorren fran insidan. WHOOOPS! Vi brukar aldrig lasa dorrarna har sa vi hade ingen aning om vart nycklarna till just denna dorr fanns/om det ens existerade en nyckel. Ryan var lagomt glad pa mig. Vi provade alla nycklar vi kunde hitta. Jag kande mig lite hjalplos och tankte pa mina stackars katter pa andra sidan dorren. Ryan tankte pa vad det skulle kosta om vi var tvungen att ringa en lassmed dagen darpa. Men efter drygt en timme sa hittade vi slutligen den ratta nyckeln.. den hade till och med graveringen: Marielle pa den. Jippi och klockan fem pa morgonen var katterna fria!

Idag var det meningen att Ryan skulle fara in till jobbet men efter vi fatt in julskinkan i ugnen sa hamnade vi framfor tv:n istallet. Nu 6 timmar senare ar den nastan fardig och medan vi vantade pa julskinkan sa lagade vi palt ocksa. Det var himla mysigt att bara ha en hel dag tillsammans- aven om Ryan sakerligen kommer fa hora ett och annat imorgon eftersom han inte dok upp idag. Men det har ar FORSTA dagen pa 2 manader som han har varit ledigt en hel dag. Det ar fruktansvart!

Sa det var en riktigt rolig helg och den kandes faktiskt riktigt lang. Men det kanske blir sa nar man ar uppe langre om natterna!

Nu tittar vi pa Slumdog Millionare och myser

Hoppas alla ni ocksa hade en toppen helg!

Kram


Kommentarer
Postat av: Miiii

va bra att ni fick lite tid för er själva också :) men shit, en dag på två månader.. ja han har häcken full kan man säga! hoppas nu att julskinkan blev god :) det är mysigt med julstämning i hus :) nu ska jag kila och handla de sista julklapparna i luleå! :) vi hörs, puss puss.

2009-12-21 @ 08:55:18
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0