Ensam hemmafru!

Det har blivit en hel del ensamma dagar sista tva veckorna. Ryan jobbar pa tok mycket mer an vad han nagonsin jobbat forut. Han kallar det "the week of hell". Hursomhelst, det var antligen fredag kvall och jag sag fram emot en myskvall med mina katter och min man. Min man kom dock inte hem forrans halv elva pa kvallen. Det innebar att han jobbade fran 4 pa morgonen till halv elva pa kvallen. Det ar inte klokt.. och han hann som vanligtvis inte ata nat pa hela dagen. Jag tror han kommer fa en hjartattack och do snart! :( Det ar lordag idag och han ar pavag tillbaka till jobbet, troligtvis maste han jobba hela dagen idag och imorgon. Det existerar inte en dag da han kommer hem fore 7 pa kvallen. 

Det a riktigt riktigt riktigt ensamt.

Idag ska jag julpynta tankte jag. Jag ska storstada och sen ta fram julgranen ikvall. Kanske far och hyr en film, tankte laga palt ikvall ocksa. Kanner mig inte speciellt motiverad, julen ar ju en hogtid da det handlar om familj och nara och kara. Som det ser ut nu kommer Ryan masta jobba under julen ocksa.

Jag tankte laga en akta traditionell svensk julmiddag hemma hos oss pa fredag kvall.. har hittat ett stalla dar jag kan fa tag pa prinskorv och dom hade aven svensk julskinka, men jag undrar vad det ar for skillnad pa svensk julskinka och skinkan som dom har har i USA.  Kanhanda att det ar en stor skillnad och jag tycker om svensk julskinka. Ska aven se om jag kan fa tag i rodbetsallad, gar det annars att gora egen kanske?

Ni ar sa tysta allihopa, ni kan val lamna mig en liten uppmuntrande kommentar sa jag vet att ni lever! :0)

Kram 


Kommentarer
Postat av: mia

nå.. Vet hur det känns. Även om min gubbe är på samma gård som jag iaf. Fast han bor typ i garaget just nu..

2009-12-06 @ 11:20:11
Postat av: Anonym

Hej Marielle, brukar läsa din blogg av och till för att se hur du har det. Hoppas att allt blir bättre, trist att inte kunna ses så ofta som man vill. Hur som helst så hoppas jag att du och dina nära och kära i USA får en riktigt bra och fin jul!!!kram Annelie

2009-12-17 @ 14:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0