R*E*G*N

Idag ar det regn och jag har ont i magen! Ryan ar pa jobbet. Tydligen hade hans chef fragat honom om han kan jobba de narmsta 5 lordagarna i strack! Mycket pa jobbet antar jag. Igar for jag pa min andra intervju pa Prestige. Det visade sig vara samma typ av forsaljningsjobb som det jobbet jag fick erbjudande pa nar jag forst kom hit. Jag fick folja med en "salesrep" och sta utanfor Pick'n'Save och forsoka salja "Victoria nanting Makeup."  Deras motto var: "Be upbeat and have fun. You already know that 90% of the people are going to turn you down but 10% will buy from you" WOW, sta dar i 9,5 timme for 10% som kommer kopa av en. Det fanns 4 faser i denna branchs. Entry level: ca 4-6 veckor da man lar sig allting. Tjanar mellan 350-450 dollar i veckan. Jobbar man-lor 9am-6.30pm. Steg 2: da har man lart sig allt och far lara sig mer och far aven borja coacha och trana upp. Tar ca 6-9 manader. Man tjanar da mellan 400-800 dollar i veckan. Man haller egna moten och konferenser etc. Nasta steg ar Assistant Manager och sista steget var Management och ar man da motiverad nog att ta sig dit sa kan man tjana mellan 50 och 80 000 dollar om aret. Det var massa bilande och saljande och jag kande att det var inte riktigt min grej. Trivs battre pa Boulder Junction dar mina "customers" kommer till mig, jag behover inte haffa fast dom.

Sa nu vantar jag spant pa nasta intervju som ar pa mandag. Jag surrade lite med pappa igar ocksa vilket var skont. Har inte pratat med honom pa ett tag! Kul och fa uppdateringar och hora att allt ar bra! Ibland har jag mina sma "hemlangtans stunder" och da hjalper telefonsamtal.

Ryan och jag bestamde oss for att grilla hamburgare igar kvall och det var sa himla fint vader igar. Jatteskont och varmt. Sa vi gjorde avocado och en rakrora forratt och sen hamburgare och pommes. Ryan hade nat gott recept pa hamburgarna sa efter man grillat dom la man ner dom i nan slags lok buljongsas och lat dom ligga dar i innan man at dom. For att fa dom mer saftiga! Det var gott-- fast jag alskar ju Mcdonkens Big Mac! Bara for att dom har san god sas pa deras burgare.. saknar hamburgedressing!

Om nagon har trakigt nan dag sa far dom garna skicka over lite hamburgedresseing och ranch dipp--vi har namligen slut! Jag betalar naturligtvis :P

Sa idag blir det nog en innedag!
Urk.. maste ga och ta en varktablett for lilla magen.. och sen springa over och mata katterna.. sen kanske kolla upp reglerna for att ta med sig en puppy dog fran Tyskland. Jag och Ryan har namligen "seriost" pratat om att kopa en riktig stamtavla schafer valp och ta med oss fran Tyskland! Iiiiih... ska kolla upp reglerna vid tullen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Miiii

vad kul om ni köper en vovve :) hihi!! det ska vi också nångång i framtiden! men andra planer först :) ja du får kika vidare efter jobb, kan ju va jobbigt o jaga folk men du får kika vidare, som sagt du har ju boulder iaf :) puss o kram.

2009-08-02 @ 15:43:00
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0