Varlden ar allt liten - nar man hittar Sverige i matvaruaffaren

Idag efter jobbet stannade jag till vid banken. Det ar sa himla soft har (kallas ocksa for lathet) da de flesta banker i USA har drive-through. Efter banken for jag till Karl's som ar en matvaruaffar for att handla mjolk och lingonsylt. I vanliga fall brukar jag fara till Pick'n'save men de har inte lingonsylt och min lingonsylt ar valdigt viktig.



Som ni ser sa blev det lite mer an bara mjolk o lingonsylt. Hehe, hittade en massa svenska matvaror och oj vad lange jag spenderade inne pa Karl's. Jag tycker det ar riktigt harligt att jag inte behover sakna Sverige alltfor mycket nar jag ar har i USA. Tacka vet jag lingonsylt, kexchoklad o ballerinakex. Haha. Rodbetorna var jag bara tvungen att kopa ocksa, kom pa att jag tankt laga pyttipanna till Ryan nan gang den har veckan, han har aldrig testat det. Nan som har ett bra recept pa det? Har aldrig lagat det forut, brukar alltid fuska och kopa fardigpytt.

Ryans mamma Susi har bestallt en massa popcorn till julfesten hemma hos dom i December, och jag fick nagra olika smakprovspasar. Popcorn i USA inte bara popcorn. Har finns det manga tusen olika smaker, mums mums. Smakproverna som vi testade ar jalepeno, vit choklad och cheddar (ostpopcorn) och det ar sjukt gott.... farligt land att bo i. Risken finns ju att jag inte kommer i min brollopsklanning nasta ar.  

Usch, ar inte alls sugen pa att kora anda downtown for min tyska ikvall. Ar mer sugen pa att bara vara hemma o mysa med min baby. Jag hinner inte ens traffa honom innan jag aker. Men men, vi har ju hela livet tillsammans nu. *smile*

- Later!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0