Winter Wonderland

Igar morse, innan Ryan for till jobbet, smog han in till mig och viskade: There's a Winter Wonderland out there. En puss senare var han borta.

Oj vad jag alskar snon! Sa lange den inte smalter eller yrar sa alskar jag vintern. Det ar sa fint nar snon lyser upp i vintermorkret. Idag efter jobbet sken solen sa jag bestamde mig for att ga pa en lang promenad. Jag hade kameran i hogsta hugg och mp3-spelaren i andra och vandrade runt i over en timme. Det var jatteskont!



Pa vagen hamnade jag vid ett hus med en massa... gasar tror jag det var? Eller vad det nu kan vara for slags faglar som bestamt sig for att invadera nagon stackares hus. Jag stannade glatt till och knappte en massa kort pa faglarna i alla fall. I Sverige tror jag det ar vanligare med renar eller algar pa tomten!

 


BTW, jag har en fraga: Hur oversatter vi Jultomten till engelska? The Christmas Yard?????? Nej inte vet jag.. vem kom pa Jultomten? Det later ju inte ens likt Santa Claus for fem ore!

I helgen for jag och Ryan downtown for att forst traffa Aaron (fran min tyska kurs) och hans tyska flickvan Sara over middag. Efter det for vi vidare till en klubb for att traffa Jessicka (fran mitt jobb) som fyllde 22. Ratt mysigt men jag borjar kanna mig gammal. Tyckte inte alls det var kul att klubba, for hog musik och man fick skrika halsen av sig for att ens kunna prata med varandra. Tycker det ar mycket mysigare att ga ut och ata middag, dricka goda drinkar och prata. Men ibland ar det kul och komma ut ocksa. 

     
Joe, Jess & I (all Boulder)

Kommentarer
Postat av: Lina

Men Marre, jag tror det inte heter gåsar. Det är en gås och flera gäss (yes)

och jag tror det ser ut som canadagäss! =)

Har du redan glömt svenskan? haha

Vad fint det är där borta hos er, här i Östersund är det lite snökaos för närvarande, tåg och flyg blir inställda och bilar åker av vägen här å där... Snart så ska jag få flytta och börja jobba uppe i Åre och det ser jag verkligen framemot :)

Ha de så gott, kram kram

ps. har inte bestämt mig än om jag kommer till brölloppet, men det vore ju skoj!

2008-11-26 @ 00:54:35
URL: http://linabloggar.bloggagratis.se
Postat av: Tessi

haha hur tänker du nu=) för det första så heter det gäss, inte gåsar! Och för det andra så kommer nog Jultomten från tomtar och troll snarare än översatt från det engelska språket, nu börjar du bli alldeles för amerikansk baby!=) puss!

2008-11-26 @ 13:23:44
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är ju faktiskt lite mysigt med snö =) Fast inte när det blir svinkallt! Här har det kommit rätt mycket snö också.. Magnus är ute och kör snöslungan nu =) PUSS

2008-11-26 @ 13:59:06
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Miiii

Hehe håller med tessi :) nu får du inte bli alltför amerikansk hehe :) Idag gjorde vi julpynt med barnen som dem kan hänga i granen, var mysigt :) kraaam!

2008-11-26 @ 19:32:31
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Elin N

Hej Marre! Har kikat på din blogg ett tag nu så tänkte att jag skulle göra ett avtryck :)

Tror bestämt att Jultomten kan översättas till Father Christmas :)

Kram från Östersund!

2008-11-27 @ 16:00:53
Postat av: Anna

Haha...jag funderade på vad du dillade om i texten, men efter att ha sett vad alla andra skrev så ska jag inte nämna något :oP Såg förresten att du ahde ringt i lördags, jag var upptagen med julbord och festande då som jag kom mig itne riktigt för att ringa tillbaka. Men tanken är att jag ska slå en pling...ge inte upp hoppet om mig! ;o)

2008-12-01 @ 12:13:33
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0