Sleepless in Milwaukee

I natt hade jag jattesvart att sova.. massa tankar som bara virvlade runt i hjarnan. Tusen saker som ska bli fardigt till jul. Jag kommer inte ihag halften av allt jag funderade pa men jag kommer ihag att jag raknade ihop hur manga olika saker jag funderade pa eftersom jag anda inte kunde sova. Det blev tillslut en massa olika saker. Och idag har jag ont i huvudet.

Igarmorse innan jobbet ringer Franz och Susi till mig och ber mig vara forsiktig nar jag kor till jobbet. Det ar jattehalt ute och det ar snostorm. Gulliga svarforaldrar jag har. Och sa tipsar dom mig om att kora lite tidigare till jobbet sa jag inte behover stressa. Mycket smart tycker jag och foljer naturligvis deras rad. Sa jag ar ute pa vagen 5 minuter tidigare an vad jag brukar och inser att det inte ar sa farligt anda, lite halt minsann, men inte sa rysligt farligt. Sa jag brummar ivag mot jobbet och precis innan jag ska svanga in till jobbet sa blir det rott pa min vag... jag borjar bromsa in... MEN ingenting hander!! Shit tanker jag och fortsatter sladda vidare, in mot bilen framfor mig. Sen borjar jag sladda pa sidan och tillslut har jag hamnat bak och fram, jag gjorde en 180... fast jag fortsatte att kalla det for en 360 resten av dagen, for det lat coolare. Men skarrad blev jag. Glad att jag inte korde in i nan annan bil, som tur var hade jag ingen bil bakom mig. Sa det var fritt fram att svanga runt och hamna pa ratt sida av korbanan igen!

Vi haller pa att juldekorera har i huset. I ar ar vart fargtema silver/turkos/blatt. Jattefint! Susi:s fargtema hemma hos henne ar koppar.. ocksa jattefint. Tydligen ar det en "grej" har att ha fargtema pa sitt jultrad och juldekorationer. Jag stammer in med fulla muggar.. sant ar roligt tycker jag. Pa lordag aker vi till Madison och gar pa den dar julfesten jag tjajat om. Sen har vi bokat hotell och stannar over natten och pa tillbakavagen ska vi fara och halsa pa Melissa och Erik. Ryan ar helt psyched att vi ska aka till Madison, han bodde ju dar i nagra ar da han pluggade och tycker det ska bli jatteroligt att visa runt frun. 

   

Pa mandag eller kanske redan nu pa fredag ska vi ut och julhandla!!! Det ska bli jatteroligt!! Jag har kikat runt lite och sett att det ar 40%-60% rabatt pa det mesta redan! Sa vi ska handla pumplor(!!!!!) och julgran och annat skojsigt och juldekorera hemma! Hittills har vi fatt generosa och tidiga julklappar av Susi och Franz som vi dekorerar med! I do have the BEST "parents-in-laws"! Franz har tillochmed hittat oss en helt gratis och brand new ugn-unit som vi ska fa. Not bad not bad! Han och pastor Dan ska kora ner till Illinois och hamta den at oss! Det skadar ju inte heller att ha svarforaldrar i grannhuset da man vaknar varje morgon och garageinfarten ar skottad!!!!


                                          Happy Holidays!

Det har ar min absoluta julfavorit i ar!!!!! Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken tur att ingenting hände!! Hade kunnat sluta väldigt illa, förstår du blev skakis, halkan är obehaglig! Kram

2008-12-10 @ 18:16:26
Postat av: Mia

Hej darling! Kul med typ färg tema! Måste köra på det nästa år.. nu är det försent =) Måste fråga.. hur tusan gör man för att nlägga upp en video direkt i bloggen sådär? Försökte men lyckades inte! Kram kram

2008-12-10 @ 19:23:09
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Annika

När jag läste frasen "not bad not bad" tänkte jag på Sussie. Hon sa ofta så minns jag. Jag tror hon härmade Hugh Grants rumskompis i Notting Hill. Hi hi.

2008-12-11 @ 00:32:32
URL: http://annikafolbert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0