Christmas Day!!!

Snipp snapp snut, sa var julaftonen slut.  Klockan ar snart halv 2 pa julaftonsdagen och Ryan och jag ska hoppa i sang snart. Vi har precis kommit hem fran midnattscermonin i kyrkan. Vi hade en mysig julafton hemma hos svarforaldrarna och imorgon (idag) langtar jag tills vi ska oppna upp alla julklapparna. Jag har dom storsta klapparna under granen, hehe, ska ta nan bild pa dom innan jag oppnar dom imorgon (idag).

Jag jobbade idag mellan 11-2, helt bortkastat eftersom jag bara hade ett enda bord under den tiden. Jag tjanar ca 3 dollar i timmen vilket ar typ 24 kr i timmen vilket inte ar sa mycket. Men sen borjade jag rakna ut dricksen som jag fick pa det enda bord jag faktiskt hade och det var inte fy skam. Jag fick 12 dollar pa 3 personer, vilket ar ca 96 kr. Om jag jobbade som servitris i Sverige och fick 96 kr sa skulle jag bli riktigt glad.. det ar faktiskt ganska mycket pengar om man tanker pa det, och da hade jag som sagt bara ett enda litet bord pa 3 timmar. I normala fall brukar jag tjana runt 30-50 dollar pa en hel dag, och da ar det alltsa pengar som folk dricksar mig.. typ mellan 300-400 kr i dricks. Inte fy skam... faktiskt nar man borjar tanka pa det!

Jag laste precis Mias blogg och haller med. Jag kommer ihag alla julafton som barn nar det krop i kroppen kvallen innan julafton och man kunde bara inte sova. Man vred och vande pa sig i sangen och tittade stup i kvarten pa klockan men den gick helt enkelt inte snabbare an snigelfart. Man suckade och stonade och vred och vande pa sig... och tillslut, efter vad som kandes som EVIGHETER, sa blev det antligen 7 pa julaftonsmorgonen och man hoppade upp ur sangen och sprang ner till granen. Oj vad lange sedan det var!!!! Nu kanns det som om julen kommer alldeles fort fort, man hinner inte riktigt med allt man vill ha gjort men det far ga anda.. och sen sa ar julen over lika fort som den kom. Inte riktigt samma ljuvliga spanning som forr precis. Men anda, jag alskar julen!






 

Kommentarer
Postat av: Angelica

GOD JUL!!! :D

2008-12-26 @ 19:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0