Brollop - 6 manader kvar

Igar kvall ringde telefonen och nar jag svarade sa horde jag en underlig rost som sa: "Nej Tack, Jag ar inte hungrig, bara torstig". Hmm, tankte jag, det lat som personen kom fran Ryssland och den hade en valdigt krokig svenska. Men sa var det bara Susi. Hon hade oppnat upp mitt "Lar dig Svenska-set" och forsokte lara sig lite svenska. Hon tycker svenska ar valdigt valdigt svart och vi pratar valdigt fort. Men hon har gett sig den pa att forsoka lara sig lite svenska till brollopet! Tycker det ar jattegulligt och hon ar verkligen duktig pa det.

Sa fort det det nya aret ar over (eller borjar kanske man sager) sa kommer jag vara uppslukad av BROLLOP BROLLOP BROLLOP. Jag har hur mycket som helst att ordna och gora fardigt. Den 12 Januari ar det ju bara 5 manader kvar. Oh hjalp! Jag har funderat lite ocksa, jag maste forsoka halla nere sa mycket kostnader sa mojligt (eftersom det kommer bli dyrt nog) sa jag kommer nog gora min egen makeup i alla fall. Jag fick namligen hora ett bra tips fran en van som gift sig nyligen. Du gor din egen makeup bast, ofta da nagon annan gor den sa blir det ju inte som du "brukar gora den i vanliga, normala fall" och man vill ju se sa fin ut men ocksa sa normal ut som mojligt. Inte sa garna se ut helt annorlunda an vad man brukat pa sin brollopsdag. Risken for att makeupen blir for extrem eller annorlunda vill jag inte ha, sa jag ska gora min egen. Men sen funderar jag pa haret, undrar om mina underbara vanner fran Sverige "blink blink" kanske kan hjalpa mig att locka och satta upp det i nan sot frisyr. Kan ju inte vara sa svart? Eller vad tror ni?!  Sparar jag 500-1000 kronor pa det sa skulle det ju inte vara helt fel!

Idag ska vi pa begravning. En jobbarkompis till Ryan har precis forlorat sin bror. Inte alltfor roligt! Men sen blir det nog lite shopping och forhoppningsvis ska vi fardigstalla det ena gastrummet nu innan Ryan maste tillbaka till jobbet!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Tessi

hey babe! Men du de e ju helt självklart vi kirrar det!! så jävla svårt är de faktiskt inte! bra att du sa de så kan vi ju prova lite olika grejjer på varandra inan vi kommer=) puss!

2008-12-27 @ 19:51:39
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: Miii

Jaa gumman de kommer vi fixa, vore ju superbra om vi kan göra de så du blir nöjd, känns ju bara roligare då :) Ja de är faktiskt inte länge kvar gumman!! wiiiii.

2008-12-28 @ 13:24:37
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för inbjudan!!! =)

2008-12-28 @ 15:03:38
URL: http://linabloggar.bloggargratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0