BJöRNRUTINER

Ar det nagon annan som markt att vintern satter sina spar i matvanorna? Det blir kallt ute och man kryper garna upp i soffan med en varm kopp choklad och med en varm kopp choklad kommer det garna nagot extra gott till; ostbricka eller mackor eller gobitar. Jag kanner mig namligen som en bjorn. Det kanns som om jag haller pa att forbereda mig for att ga i ide, och da kravs det mycket mat i magen!!! Dessvarre ocksa flera gram pa vagen. Jag har hort teorier om det forut men vet inte om det bara ar horsagen. Att man ater mera mat nar det ar vinter. Nagon annan som har det problemet.. or is it just me!!!  Jag har ju ett brollop att "sta upp i" (HAHAHAHA- den du Anna) om 6 manader sa det har gar ju inte for sig. Har ju en klanning jag maste trycka in mig i!! Vill helst inte satta klanningens liv i fara!

Utover all detta, vilket jag inte ar saker pa att det har att gora med samma orsak, sa har jag blivit en chokladoholick. Jag ater mangder utover mangder med choklad. Helst mnm:s... (heter dom verkligen sa?? Lat lite underligt) Kan proppa i mig en hel pase under en dag.. och det ar ingen liten pase. Igar hade jag slut pa min choklad sa jag stormade koket efter en liten bit choklad.. mindre lyckat for jag hittade inget. Nej usch vilken obsession jag har fatt.

Idag far bli en ny dag! Nya tag och nya krafter.......

Jag bara funderade lite... om det ar nagon annan med samma bjornproblem som jag!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har pecis samma problem. Satt och pratatde med min frisör om det idag. På vintern blir det att man hamnar framför TV:n med något gott, men på sommaren är man mer aktiv och värmen tar bort lite av sötsuget. Så är det för mig i alla fall! Kram från ett iskallt men vackert Östersund.

2008-12-09 @ 20:15:25
Postat av: Angelica

Ja det är väl så för dom flesta människor, du är it ensam ;)

Fast jag blir mer stilla på sommaren än på vintern, då jag avskyr solen på ren svenska och äääälskar kyla och vinter ;) Kram

2008-12-10 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0