Election Day!!

McCain vs Obama??!



Ni kan ju gissa att det ar STORT har med valet som avgors inatt. Eftersom jag inte kan rosta sa har jag forsokt overfora 45% av min rost till Ryans resterande 55%. Det gar dessvarre inte sa bra... typiskt att jag inte kan rosta. Det ar konstigt att jag ar sa pass mer intresserad i politiken har i USA an jag nagonsin var i Sverige.
Det kanns som att det kommer bli en spannande match, men man vet ju aldrig. Jag tror personligen att republikanska partyt McCain/Palin kommer ta hem segern.

Det ar ju jul snart. Naturligtvis marks det av har i USA, en av mina radiostationer som jag lyssnar pa spelar BARA julmusik. Lite val tidigt tycker jag men samtidigt valdigt mysigt. Just nu har vi over 20 grader varmt har och inga tecken pa sno what so ever. Kanns som om det ar sommar, fast med en massa hostlov pa backen.

Igar hade jag min sista tyska kurs, tyska level beginners is officially over. Jattetrist men jag ska ga tyska level 2 till varen ocksa. Var larare Susan har varje mandag med sig nat "tyskt" som vi far smaka och denna gang hade hon med sig tyskt vin. Haha, det var lite ironiskt att en larare bjod sina elever pa alkohol, framforallt nar dom flesta kor bil. Ratt tufft var det ocksa!

Jag har dock kommit till den inte alltfor positiva insikten att manga i USA garna "roker pa". Det ar inte alls min grej och det ar svart att relatera till alla ungdomar, framfor allt under 20, som har ett helgnoje genom att "get high". Ryan sager dock att det ar "the American life". Alla har roker tydligen och gor dom det inte sa har de flesta i alla fall testat. Jag blev erbjuden att roka pa forra helgen men tackade snallt nej. Scary! Fick aven hora att i endel stater, om man blir pakommen med droger sa far man bara boter och en liten utskallning. Cheeses, where is the world going?



Jag ar pavag tillbaka till jobbet om drygt en timme. Langtar dock till middag, ska kopa med mig mat fran jobbet pavagen hem. En crispy chicken salad till Ryan och mojligtvis en Prime Rib Sandwich till moi! aaaah eller en Mushroom Swiss Burger! YAY!

Marie: Det var en tjejkompis till Collin som tog bilden pa oss bland loven. Det ar tva av mina absoluta favoritbilder!
Annika: Har ar min adress i staterna:

Marielle & Ryan Klagmann
W145 N5069 Stone Drive
Menomonee Falls, WI 53051
USA

Kommentarer
Postat av: Miii

Ja, vi får se hur de går i valet! :) Skönt för er att ha varmt ute!

Ja hyffsat mysko att det ska så om alla röker på, inge bra de inte.. huvva! Och det där med att läraren bjuder på alkohol när alla kör bil dit, inte heller så smart :) men men, bara de inte blir nån vana så! Jaha okej, jo de var superfina bilder dem bland löven :) Pöss.

2008-11-04 @ 22:16:12
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Mia

Usch.. det låter ju läskigt! Konstiga amerikanare ;) Hoppas du mår bra gumman! PUSS

2008-11-05 @ 00:11:14
URL: http://miaindia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0