The Y!

I onsdags signade jag upp mig pa YMCA! Antligen, det tog mig 13 dagar pa det nya aret! Som jag tidigare sagt sa var det svart att andra rutiner direkt efter 2009, det var faktiskt riktigt tungt. Som tur ar har jag 3 motivationspunkter: 1. Thailand resan den 22 April 2. Nurse Nancy 3. Min vikt. Tydligen hade vi i Januari 2008 samma mal som i ar, samma mal som man sakert har varje ar. Att bli nyttig och borja trana och ata ratt. Hursomhelst sa hade iaf jag, Ryan, Susi och Franz en tavling fran januari till mars att se vem som kunde ga ner mest i vikt. Lite kul att sporra varandra. Sa vi hade vagt oss i borjan pa januari och Susi ringde for nagra dagar sedan for att beratta hur mycket vi vagde forra aret. Jag hade tydligen vag 112 pounds. Vet inte hur jag lyckats med det men nu nar jag stallde mig pa vagen vagde jag i alla fall 122 pounds.

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Snacka om panik! Hahaha! Sa nu jaklar har jag tagit mig kragen och den har veckan har varit toppen. I onsdags efter jobbet gick jag i 30 minuter pa springbandet nar jag kom hem fran jobbet. I torsdags for jag till gymmet (the Y) och korde styrke, fy sjutton va harligt det kandes. Jag har verkligen saknat gymmet och alla manniskor och liv och rorelse. Kul att komma ut och fa en annan atmosfar nar man tranar an hemma i det samma gamla vanliga. Tydligen var det andra som sag mig pa gymmet ocksa for dagen efter hade nagra killar fran Ryans jobb kommit fram och sagt att dom sett hans fru pa gymmet. Det ar roligt att bli kallad "wife", jag har inte riktigt blivit van det an! Hehe!

Idag sa gick jag 6.4 km pa springbandet.. tog typ en timme... fick inte ens ihop 10 000 steg.. det ar jaklars svart att fa ihop sa manga steg. Nar jag ar pa jobbet, iofs sitter jag bara pa arslet da far jag bara ihop max 4000 steg.. Ryan som springer runt pa jobbet brukar komma hem mellan 7000-12 000 steg. Och inte gar han ner i vikt for det. 

Imorgon borjar var fitness tavling. Antingen maste man fa ihop x antal steg om dagen eller trana x antal minuter under dagen for att fa ihop sin stjarna. Vi har sagt att jag maste fa 10.000 steg och han 15.000 eftersom det skiljer sig sa i vara jobb eller 30 minuters traning an nagot slag, promenad, jogga, styrke etc.

The game is on! 

Kommentarer
Postat av: Miii

det e bra gumman, kör hårt. u can do it :) puss o kram. jag ska också vara duktig detta år! oh yes.

2010-01-17 @ 00:48:10
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0