Phuket, Thailand!

Resan hit var laaang! Forsta flyget fran Chicago till Korea tog 12.5 timmar. Flyget fran Korea till Phuket tog 7 timmar. Och sen hade vi en mellanlandning pa 3 timmar i Korea ocksa. Vi kom fram till hotellet runt halv 2 pa lordag morgon. Antligen framme och jag ser inte direkt fram emot hemresan. Vi alskar hotellet, dom ar en grymmes frukost buffe och hotellet ligger mitt pa stranden. Generellt ar Thailand underbart, undebara manniskor, underbar mat och underbart vacker land. Det ar riktigt varmt har, runt 35 grader varje dag. Man blir riktigt slut av varmen och vi tar manga "tupplurer". Vi forsoker att inte vara for mycket ute i solen, med tanke pa att Ryans hudfarg... vi vill inte att han ska branna sig alltfor mycket sahar i borjan.

Ikvall traffade vi upp Coco och Patrick, underbara manniskor. Coco och Patrick ar kompisar med Jamison, som bodde har Phuket for nagra ar sedan. Dom tog ut oss pa en liten eftermiddags sightseeing och sen middag. Vi kommer forhoppningsvis traffa dom en gang till innan vi far. Dom hjalpte oss med att boka dagstripper och fa billiga priser. Coco ar fran Thailand och Patrick ar fran Sydafrika. Jattemysiga ar dom och vi hade en riktigt trevlig kvall.

Narmaste dagarna blir det dagsutflykter som vi har planerat: thai boxning, snorkling i Phi Phi Islands, dykning, thai show med middag, elefantridning, forsranning, apgrottor, en shopping tripp till Patong och Karon center, Thai massage och fotmassage med fiskar...jaaa vi far se hur mycket vi kan klamma in under var vecka har i Phuket.

Jag hoppas dagarna fortsatter ga langsamt for jag vill inte aka hem an! Harom hornet sag jag nagra restauranger varav en hetter Tre Kronor och den andra hetter Karlssons! Dom hade pepparstek med klyftpotatis och beasas.. funderar pa om jag ska testa pa na svensk mat har.. hehe i Thailand!!!

Precis bredvid oss ligger en marknad som verkar jattebra och billigt.. Coco & Patrick sa att det blir dyrare nar man ar i Putong! Sa vi bor passa pa att shoppa har i Karon!

Jag har massa bilder men det blir nog inte forrans jag kommer hem till staterna som dom kommer upp!

Bye bye!



Kommentarer
Postat av: Miii

kul och höra från dig :) vad bra att hotellet är bra, vädret och allt ni kan göra :) mysigt med lite äventyr och utflykter :) massage med fiskar lät dock läskigt hihihi :) jooo du får testa svensk mat på thailändskt vis där och se om de var nå likt :) fortsätt ha de undebart nu gumman och njut. pussokram.

2010-04-25 @ 18:51:52
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: tessi

Jo jag lever:) har mailat min nya bloggadress på facebook ju! Hoppas ni har det underbart! Och att ni slipper veta av nå demostranter! Puss o kram!

2010-04-25 @ 22:26:07
Postat av: Anna

Åh! Nu längtar jag tills vi ska till Borneo till hösten! Njut så länge ni kan!

2010-04-29 @ 19:27:46
URL: http://ruthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0