Farval till Thailand...

jaaaa, da sa blev det tillslut sa att pappa och Rose tyvarr var tvungen att avboka sin resa.  Det gick helt enkelt inte att planera en resa dar allt var sa oklart. Och skulle dom andra pa sina flygrutter sa skulle det bli forandring i kostnader och det var det ju inte vart. Dessutom verkar det som den har vulkanen helt enkelt inte har tankt ge med sig. Man vet ju inte hur lange den har tankt spy ut aska.

Jag och Ryan har diskutera hela langa dagen om hur vi ska gora. Ska vi fara anda, eller ska vi avboka och ta det nagon annan gang. Anledningen till att vi skulle fara fran forsta borjan var ju att traffas upp med pappa och Rose. Ryan papekade att han har valdigt mycket att gora pa jobbet. Dom skulle ju inte bli sa ledsna om vi bestamde oss for att inte fara. Jag skulle dessutom ha 2 veckors semester kvar det har aret som jag skulle kunna ta ut lite har och var och inte anvanda upp alla mina semesterdagar direkt. Ryan foreslog att vi kanske kan fara till Thailand i slutet pa aret istallet da forhoppningsvis mitt Green Card har ordnat upp sig ocksa. Det var ett av de svaraste besluten vi nagonsin tagit... for jag ville ju sa garna fara till Thailand och visa Ryan hur underbart vackert och exotiskt det ar. Och varme och sol i 2 veckor ar ju aldrig fel. Kanner att jag behover lite semester. Utover det sa har jag och Ryan inte varit ivag pa en semester pa tu man hand sen Bahams 06... snart 4 ar sen. Men sa kanns det ju sa jakla orattvist att vi kan fara och inte pappa och Rose. Sa fel! Men man kan ju inte gora sa mycket at saken... man maste helt enkelt rulla med slagen: roll with the punches!

Sa tillslut, efter mycket om och men, sa bestamde vi oss i alla fall for att ta tjuren vid hornen och aka till Thailand! (!!!!!!!!!). Forsoka njuta sa gott som mojligt och ta tillfallet i akt att fa komma bort bara vid tva, vilket inte hander sa ofta. Antingen ar det ju Sverige pa listan eller Tyskland!  

..........sa FARVAL TILL THAILAND sager pappa och Rose...

vi sager: HELLO THAILAND, HERE WE COME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0