Nya rutiner!

Ar inne pa tredje veckan pa nya jobbet. Det kanns verkligen som att aka berg och dalbana. Igar var jobbigt, da fattade jag ingenting och hade verkligen lust att saga upp mig. Men tur att jag har envis som en stucken gris sa jag kampade ut resten av dagen. Idag hade jag en superbra dag och det rullade pa jattebra! Det ar verkligen frustrerande nar man ska lara sig nya grejor! Och sa ar det ju det har med nya rutiner. Upp varje dag klockan 7 pa morgonen och sen brukar jag inte ata nat forran vid 1. Da tar jag min halvtimmes lunch och sen nar jag kommer hem vid 5 da ar ju supersugen pa allt. Sa da hittar jag lite chips och godis som jag vraker i mig till det blir middag vid 7-8 tiden. Inte bra inte! Jag trivs i alla fall pa jobbet - jag far sta ut med att det kommer ta ett bra tag innan jag verkligen kommer kanna mig bekvam. Det ar ju valdigt mycket att lara sig. Idag hade jag mitt forsta mote med min division. Man gor iofs inte mycket pa moten, sitter mest o lyssnar. Forstar nog inte ens halften av vad dom surrar om.

Nu sitter jag och vantar pa Maria som vill scrappa lite ikvall. Far se hur lange det blir, Ryan ville mysa senare ikvall, om han nu inte jobbar till 8- 9 tiden. Han jobbar jatte jatte jatte mycket. Pa tal om hans DUMMA DUMMA DUMMA jobb sa vill dom desperat fa honom att korta ner semestern 1 vecka. EN JAKLA HEL VECKA! Det innebar att vi bara skulle fa 1 vecka i Tyskland, korta ner var Prag resa. Det ar helt sanslost tokigt, men ganska imponerad att Ryan ar sa pass viktig pa hans jobb. Dom erbjuder sig att betala for alla omkostnader vid resan, vi kommer krava att dom betalar bada vara resor om vi bara kan stanna 1 vecka i Tyskland. 3 dagar gar ju at till att resa dit och hem ocksa.. sa da har vi bara 4 dagar kvar o sen tankte vi atminstone 2 dagar i Prag. Fattar inte riktigt hur dom har tankt att det ska ga till. Knappskallar ar vad dom ar.

Igar ringde Susi fran Winneconne och ar alldeles fortvivlad av tarar. Var kara granne som Susi och Franz ar jattenara van med och som aven hjalpte oss lagga in golvet i hallen fick en hjartattack och klarade sig inte. Hur hemskt som helst. Han ar ungefar lika gammal som Franz och Susi och har fru och 2 barn och bor bara nagra hus bort. Han tog till och med hand om katterna at Franz och Susi nar vi alla var i Winneconne. Jatte jatte jatte hemskt, det blir sakerligen begravning narsomhelst.

Man ska fasiken ta vara pa det man har har och nu!


Kommentarer
Postat av: Miii

förstår att det är mycket o ta in! jag tror du grejar de där gumman :) puss! oj, ja Ryans jobb är verkligen jävliga med er, inte nog med att han jobbar dygnet runt, de ska korta ner eran semester? åh fy fasen, inte schysst de inte!! huvva!! ni måste ju få nån ledig stund tillsammans :) OJ, gud vad hemskt med deras granne, stackars familj. Precis, man ska fasen ta vara på de man har NU! :) PUSS

2009-09-10 @ 17:53:44
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0