Tandlakarbesok!

Har ar vi sa pass duktiga att vi har hittat oss en privat tandlakare som vi gar till 1gg om halvaret. Ryan ar framforallt man om att vi tar hand om vara ogon, tander och resten av kroppen, med halsokontroller och besok med jamna mellanrum, vilket jag ar himla glad over. For sjalv ar jag latare an latast nar det kommer till att ta hand om mig sjalv. Och snal!

I Sverige gick jag till tandlakaren kanske var 2-3 ar. Haha! Jag hade tandlakartid i tisdags och for att vara arlig sa gor det himlans ont nar dom rengor mina tander. Men jag far alltid en varm filt nar jag kommer dit vilket jag alskar.

Sen jag flyttade till USA har jag varit till dentist Stumpf 3 ggr. Forsta gangen hade jag 6 hal. Men det ar forstaeligt, jag anvande och visste knappt hur man anvande tandtrad pa den tiden. Naturligt fick jag mig en tankestallare och var riktigt duktig pa att anvada tandtrad nasta 6 manaderna. Naturligt hade jag INGA hal vid mitt nasta tandlakarbesok. Efter det besoket blev jag lat. Jag tandtradade nagra tander och ides inte tandtrada andra Ibland var jag sa trott om kvallarna att jag inte orkade borsta tanderna innan jag gick och la mig. Naturligt sa hade jag den har gangen 3 hal. 9 hal pa 1 ar. Nu far jag skammas!

Jag vet att jag tidigare jamfort Sverige med USA:s privata tandlakare och manga ifragasatter hur arliga tandlakare i USA egentligen ar. Eftersom dom ar privatagda och lever pa patienter med "hal" i sina tander sa kanske dom "hittar" hal lite har och dar. Men arligen: jag visste inte om att jag hade 3 hal och nar jag verkligen tanker efter sa ar det precis i det omradet dar jag alltid "blir lat" med tandtradandet och nu efterat gor det sjukt ont nar jag forsoker tandtrada mellan dom tanderna. Forut har jag inte markt det eftersom jag aldrig ides tandtrada i det omradet. Sa hal i tanderna har jag.. och ont gor det! Och jag har hellre en tandlakare som ar noggrann och bryr sig istallet for tandlakarna i Sverige som skyfflar in och ut oss i masskvantitet och sager: (har varit med om det manga ggr) ja du har borjan till hal pa nagra stallen men det ar ingen fara! Du behover inte laga det!

Nej jag tar hellre kvalitet over kvantitet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0