All work and no play!

Har hander det inte mycket mer an JOBB! Ryan jobbar hur mycket som helst. Alla dagar i veckan samt kvallar och helger och allt annat som gar att jobba. Dom vill skicka honom till Kanada helgen da vi har planerat vart Halloween party! PFH! Yeah right sager jag. Sa nu blir det sa att han maste aka till Kanada torsdag kvall, kommer tillbaka lordag formiddag for att kunna vara med pa "vart" halloween party och sen aka tillbaka till Kanada pa mandag. Det kommer sakert kosta dom en extra tusenlapp eller sa. Smart tankt av Inventix- NOT! Kan dom inte bara vanta nagra dagar och skicka honom mandag efter Halloween. Det ar sa typsikt av dom att tro att han faktiskt inte har ett liv utanfor jobbet- fast egentligen har han val inte det just nu!

Jag jobbar pa i perfekt lagomt takt. 40 timmar i veckan i en jatteharlig arbetsmiljo. Pa Fi-Med far man inte jobba over 40 timmar i veckan om man inte har en bra anledning. Jag gillar verkligen mitt jobb.. aven om det fortfarande ar som en berg och dalbana, igar hade jag en riktigt dalig dag men idag hade jag en bra! Jag ar valdigt glad och tacksam att dom valde att anstalla mig utan nagon som helst erfarenhet!

Pa tal om Halloween party! Det ar valdigt svart att veta vem man ska bjuda fran jobbet. Jag far alltid daligt samvete eftersom jag inte vill att nagon ska kanna sig utanfor. Nar jag jobbade pa Boulder Junction sa alltid Colleen -the hostess- : thanks for inviting me. Men grejjen var den att hon ar typ 40+ och har barn och man och alla som jag bjod var under 25. Jag och Collen var bra arbetskamrater men inte riktigt vanner pa det sattet. Men det var alltid likadant varje gang jag haft fest och jag kande mig alltid illa till mods nar hon fragade samma fraga. Undrar varfor hon ens ville komma till mina partyn.

Hursomhelst nu ar jag lite nervos infor vem jag ska/inte ska bjuda fran nya jobbet... jag kanner ju dom inte sa bra fast samtidigt vill jag ju lara kanna dom battre. Men jag vill inte bjuda alla 60, jag kanner knappt en fjardel av dom men om jag bjuder nagra och inte alla sa vill jag inte att folk ska prata bakom ryggen pa mig. Eller sa bjuder jag inga! Men nu har jag redan bjudit nagra.. haha forstar ni min tankegang! Sahar ar jag alltid- Ryan blir galen pa mig!

Whatever! Jag bjuder helt enkelt dom jag vill bjuda! PUNKT SLUT!

Det ar roligt hur man far nya uttryck nar man ar pa olika jobb. Pa Boulder Junction larde jag mig: "dude". Jag sa alltid "dude". Pa Fi-Med sager jag nu alltid "cool". That's cool!

HAHA!

Ryan och jag ska titta pa Pirates of the Caribbean ikvall - om han nagonsin kommer hem. Han vill lara sig Jack Sparrows karaktar.. han provade sin outfit igarkvall. Haha, han sa: tjaaa... det ar val Jack Sparrow antar jag.. i en lite tjockare version! Det gar inte sa bra for oss att ga ner i vikt.. men jag misstanker att det sakerligen har att gora med hans 60 timmars+ jobb! 

Annars ar allt prima ballerina! Superstressad over allt som maste ske innan nasta sommar. Men da hamnar det oftast av nagon underlig anledning pa hatthyllan och gloms bort. Nasta gang jag kommer ihag vad som ligger pa hatthyllan blir jag annu mer stressad och sa laggs det automatiskt tillbaks pa hatthyllan eftersom jag blir sa stressad av att tanka pa det! Det ar verkligen inte sa bra!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Miii

Kul och höra hur det går gumman! :) förstår att det är mycket med jobbet, skönt att det går bra iaf och att du trivs framför allt! Jo precis, bjud dem du tänker på som du känner för, de andra kan ju inte bli sura direkt, om de blir får du väl ha en till fest :) kul och lära känna nya! Tur att Ryan kan va med på halloween iaf, så hans jobb inte tar det ifrån er! Vad är det ni måste göra innan sommaren kommer då? :) är det med huset eller? hoppas ni har en mysig helg nu! KRAM GUMMAN.

2009-10-23 @ 16:28:41
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0