Headache

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Igar for jag och Ryan till Bluemound Gardens, dar var "reception" kommer vara. Inte forrans da insag jag hur MYCKET vi har kvar att gora och hur mycket smadetaljer som vi inte ens har tankt pa. Jag fick himlans ont i huvudet i alla fall. Sen sa Tom (event/lokal managern): jaha, da ses vi igen 2 veckor innan brollopet.. o det ar ju bar runt knuten. Jaaa det ar faktiskt bara 3 veckor dit! Oh herrejedars!

Sa nu har jag satt pa ett kol! Maste gora "seating charts" for 200 pers, reception only invites for dom som inte ar bjudna till middagen och bordsplaceringskort och annat "hemligt" som maste goras! Sen maste jag ta tag i och kolla over detaljerna for brollopskvallen: nar ska vi skara tartan, nar ska det skalas (toastas), hur manga bord vill vi ha "reserved" (for nara familj som vill sitta narmast huvudbordet) och samtidigt maste man ju ha klart for sig att allting ska flyta pa himla smidigt eftersom vi ar ganska manga personer. Vi fick i alla fall smaka pa maten som vi ska ha och den var god!

Naj nu maste jag verkligen satta igang. Sen tog jag pa mig att jobba pa mors dag pa sondag ocksa... vilket jag egentligen inte har tid med men nar har jag nagonsin sagt nej till pengar? Det roligaste var att ingen ville jobba i baren (ingen kommer tjana pengar pa mors dag om dom jobbar i baren) sa jag stallde ultimatumet: hey, I am doing you guys a favor by coming in working for you, since I don't work on weekends.  You better not put me in the bar-section!  Haha, sjalvklart fick jag som jag ville!  Det kommer bli sura miner for tanten dom bytte ut mig med och satte i baren istallet.. hon ar en riktig surtant!  Whatever! Man far ju inte vara dum heller!

Kommentarer
Postat av: Miiii

jaaa full rulle gumman! åh va fint de kommer va :) och de var bra gjort så du slapp vara i baren! good work :) pöss

2009-05-06 @ 18:00:50
URL: http://miiimary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0