Brollops dilemman!

Nu ar det bara 11 och en halv vecka kvar till brollopet! Det kanns bade bra, spannande och smatt nervost. Vi har dock borjat stota pa sma dilemman. Vi har namligen raknat med en "vuxen" mottagning och inga barn. Men det ar himla svart att orda det pa inbjudan sa det vi gjorde var att fortydliga genom att antingen skriva Mr. & Mrs. pa inbjudan eller de vuxnas namn: exempelvis Ryan & Marielle Klagmann. Tydligen ar det nagra som inte uppfattat var baktanke och skickar tillbaka svarskort for 4 stycken (Foraldrar + 2 barn). Inte nog med att vi har en lokal som maxar 300 personer sa blir det valdigt dyrt for oss om det kommer 4 stycken fran en familj med tanke pa att vi betalar "per tallrik". For att vi ska kunna ga jamnt ut i det har brollopet maste varje person ge oss en brollopspresent som tacker tallrikens kostnad. Baktanken med ett sant har stort brollop ar att man i slutandan "break even" och pa det sattet sa blir brollopet i sig inte en sa stor kostnad. Men om en hel familj kommer kostar det oss 4 ggr (exempel: om varje tallrik kostar 30 dollar betalar vi for en familj pa fyra: 30x4=120 dollar). Det nog inte manga som faktiskt tanker pa det har nar det tackar ja till ett brollop. Nu nar jag sjalv planerar ett kommer jag absolut att ha det i baktanken nar jag gar pa nasta brollop!

Vet inte om ni forstod min mattematiska utrakning, hehe jag suger pa att forklara saker och ting men som sagt det har ar ett litet dilemma for oss eftersom det handlar om nara familjemedlemmar. Personligen undrar jag varfor man ens vill ta med sig sina sma barn om man gar pa brollop? Vill man inte ga och roa sig och kunna dricka och slappa loss, dansa och mingla utan att ha smattingar att halla koll pa? Jag skulle da i alla fall fixa barnvakt om jag blev bjuden pa nagons brollop. Men det ar sakert for att det ar nara familj. Sa nu ar dilemmat hur vi loser det har problemet. Ringer vi och sager att barn inte ar bjudna eller vantar vi och se hur manga ja vi far, for som sagt, vi har en maxkapacitet pa 300 personer. I slutandan sa har vi bara 300 stolar! Men om det skulle visa sig att vi har plats for dom har barnen ar det naturligvis inte nat problem, problemet ar att i borjan hade vi inte raknat med deras barn nar vi gjorde gastlistan. 

Det ar lite frustrerande eftersom vi inte vill gora nagon upprord eller bli ovan med nagon. Men vi har valt att ligga lagt och vanta och se nagra veckor innan vi tar ett beslut. Det andra problemet ar ju att i var inbjudningslista har vi gjort ett par undantag ocksa, jag har ju familj fran Sverige dar barnen ar inraknade, min bror och Pernillas barn samt Tracys Samantha och Carter. Samtidigt ar det ju da orattvist att vi later nagra barn komma och sen inte andra. Det ar ju naturligtvis inte rattvist heller. Vi insag helt enkelt inte att folk faktiskt ville ta med sig sina barn till brollopet!

Jaja, det loser sig sakert!

Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Tessi

oj va bökigt! ja alltså varför ta med sej ungarna?

du jag har en fråga: ska vi ha på oss brudtärna klänningarna på mottagningen oxå eller byter vi om efter ceremonin?

2009-03-23 @ 20:16:39
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0