2 jobs and a newfound friend!

Vet inte riktigt hur jag ska summera ihop min dag. Jag tog ledigt idag eftersom UWM hade "openhouse" downtown som jag ville fara pa. Det var val inget markvardigt men jag pratade med en anstalld pa UWM som fragade lite om min karriarsituation och sa vidare och sa fick jag fylla i ett formular for vidare kontakt for coaching. Kanns skont att fa komma i kontakt med nagon som kanske kan guida mig i ratt riktning. Jag kanner mig lite vilsen. Jag trivs bra pa Boulder Junction men det ar ju inte direkt ett jobb jag vill bli kvar pa resten av mitt liv. Jag ar nojd men inte tillfredsstalld! Jag hade bjudit med mig Robin fran jobbet ocksa, vi har val inte alltid sett eye to eye men alla som kanner mig vet ju att jag forsoker se det positiva i alla manniskor. Robin ar en unik tjej och nar man val lar kanna henne borjar man forsta sig pa henne. Vi gick och shoppade och at lunch och hade faktiskt riktigt trevligt. Hon ar ju lika gammal som mig sa det ar roligt att lara kanna nagon jamngammal. Vi far val se vart varan nyupptackta vanskap tar sig, dock har jag vant mig att vara lite pa den misstanksamma sidan for annars kan det sluta med att man bara blir besviken! Vi upptackte i alla fall att vi tycker om samma sorts klader, mat och har bada en hogskole examen och kanner oss lite vilsna i var karriar! Mer gemensamt an vad jag nogonsin hade kunnat tro!

Idag for jag antligen pa Prestiges intervju... den tog mindre an 1 minut. Skumt men jag gick vidare till en andra intervju som ar imorgon. Det lat ju jattespannande och sa, det forsta intervjuaren fragar mig ar om jag tycker om att resa? For tydligen far man fara till New York och L.A och sanna dar coola stallen! Det later alldeles for bra for att vara sant sa jag gissar pa att det ar ett forsaljningsjobb, fast hon sa att det ar ett Event Marketing job, alltsa att dom marknadsfor andra produkter.. men i grund och botten kan det vara forsaljning och det ar jag inte direkt intresserad. Jag gav i alla fall bort mitt pass till Robin imorgon bara for att atminstone fara dit och kolla in jobbet lite narmre. Jag har en kansla av att jag mest troligt kommer tacka nej till jobbet-- maste diskutera saken med min man forst bara. Sen nar jag och Robin var och shoppade fick jag ett annat telefonsamtal sa nu har jag en annan jobb intervju pa mandag morgon. Ett kontorsjobb.. hahaha!

Rolig och intressant dag har jag haft! Det enda som gor mig nervos ar att vi aker till Tyskland om drygt 2 manader och det kanns lite surt att saga att jag maste fa ledigt i 2 veckor i borjan pa ett nytt jobb.. men men, jag ar val inte helt desperat efter ett jobb.. jag har ju alltid Boulder!

Nu ska jag ga ut och ta en promenad!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ojoj.. nu rasar det in jobb minsann =) Men va bra att du får lite att välja på och att du ändå har boulder tills du hittar nåt du verkligen vill göra! =) Hoppas det går bra på intervjuerna! PUSS

2009-07-30 @ 23:32:43
URL: http://miaindia.blogg.se/
Postat av: Miiii

ja hoppas det går bra på intervjuerna så får du se vad du känner för sedan :) Puss o kram.

2009-07-31 @ 10:43:54
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Miiii

kul att du trivdes med Robin btw :)

2009-07-31 @ 10:44:21
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Tessi

håller med mia=) men de låter ju helt sjukt kul att få fara å resa=) å event marketing låter ju som att du ska marknadsföra ett företag som ordnar typ fester/bröllop å sånt..Det är ju förstås att sälja de med men på ett annat sätt. kanske=) ja vet inte..du lär ju märka=) PUSS!

2009-07-31 @ 11:11:35
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0