The Fitness Challenge

Spelet som jag fick av Ryan i Alla Hjartans Dag present ar ett "Workout eller Exercise" spel som gar ut pa att hitta en livsstil dar man tranar minst 3 ganger i veckan! Vi forberedde spelet idag och spelet borjar pa riktigt imorgon och haller pa i 8 veckor. Det verkar vara hur roligt som helst! Jag alskar att spela spel och ar verkligen en riktig tavlingsmanniska. Jag HATAR verkligen att forlora, sa den har tavlingen ska bli spannande, for Ryan ar ungefar lika envis som mig!

Spelet fungerar ungefar sahar: Varje deltagare far valja 7 olika "minapriser" i form av kuponger samt ett stort pris som vinnaren far. Jag valde dessa minipriser:

I'm too tired to cook.... you make dinner
They can't all be junk drawers... organize a drawer
Go hang out with the hangers... organize a closet
I'm in the mood... pretend it's our honeymoon
Great! We're doing _____ together! (Jag valde bowling)
A day at the mall and some cash $___ to shop. (Vi kom overens om max 100 dollar)
I get a movie with anything I want from the candy counter

Om jag skulle vinna hela tavlingen ar mitt pris: I pick the restaurant, you pick up the check. Take me to dinner!

Varje vecka valjer varje deltagare ett minipris som den kan vinna. For att vinna maste man trana minst 3 ggr den veckan. Vi valde medium-nivan sa da far man valja att antingen trana i 30 minuter (ex: jogga/springa, tennis, styrketraning, boxning, skidakning, cykling etc) eller trana i 45 minuter (ex: aerobics, dansa, pilates, promenera, yoga etc). For varje gang man tranar far man en stjarna som man klistrar pa spel-bradet. Tredje gangen man tranar under en och samma vecka far man hela 3 stjarnor och da ar man uppe i 5 stjarnor den veckan. Utover det far man 1 extra stjarna for varje extra gang man tranar, alltsa fjarde gangen, femte gangen etc. Pa sondag summerar man hur manga stjarnor man fick och vinnaren den veckan ar den med flest stjarnor och aven vinnaren av ett "minipris".

I slutet pa de 8 veckorna ar den person som har mest stjarnor och vinner det stora priset! Ryans stora pris var att han far valja bio och jag betalar for bion samt popcorn!

Hehe... ar hur taggad och motiverad som helst att borja tavla och kicka his ass!!!! Himla smart spel tycker jag det ar! Och egentligen sa ar ju bada vinnare eftersom tanken ar att man ska borja trana minst 3 ggr i veckan, liksom en livsstil grej! Och sa far man massa sma beloningar under tiden! Himla smart!!!!!!

Det jag tycker ar det allra basta med det har spelet ar att det inte handlar om mat eller diet. Det handlar helt enkelt om ren och halsosam traning!

 

Kommentarer
Postat av: Tessi

fan va smart!! en riktigt grym grej ju==)

2009-02-23 @ 20:24:11
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0