PMS

Allvarligt talat, ibland hatar jag att vara tjej. Om vi nu med gott samvete far skylla pa PMS sa tanker jag gora det i detta inlagg. Idag har jag haft en san dar dag ni vet nar humoret svanger som katten. Dagen borjade bra, vaknade och for direkt till gymmet. Skont och trana men det blir ju alltid lite extra stressigt nar man ska till jobbet direkt efter. Bombuppbyggnaden borjar nog dar. Bomben inom mig borjar arta sig. Jobbar pa som vanligt men mandagar ar alltid lika sega. Franz kommer in med nan arbetskollega och han ar alltid lika sot min svarfar. Han kommer enkomt in efterat for att ge mig 20 dollar extra. Sen hinner jag knappt komma hem innan jag och Susi ar pavag downtown for att kolla pa nagra Halloweendrakter. Det ar tydligen nan snubbe som forut hyrt drakter av Ryans mormor men inte lamnat tillbaka dom an och efter att hennes kostymaffar gatt i konkokurs sa skulle det bestammas vilka drakter som skulle aterlamnas och vilka drakter han kunde behalla. Vi hittade nagra sota kostymer, varav en av dom ledde till min och Ryans nya Halloweendrakt.

Min tyskakurs borjade klockan 6 och min tanke var att hinna satta mig ner pa ett cafe och ata middag samt ga igenom min laxa men dessvarre blev det tajt om tid sa istallet kopte jag med mig mat pa vagen. Ryan ringde dock mitt i allt och det gar mindre bra att prata med honom, ata min mat, hitta mitt sugror och lasa laxa samtidigt. Bomben inom mig har blivit riktigt stor nu.. och den ligger darinom mig och puttrar.

Tyskan gick bra, (ett plus i kanten) jag gillar verkligen min tyskakurs. Nasta mandag ar sista gangen sa vi borjade prata om att byta e-mail och starta nagon slags facebook-grupp sa vi kan halla kontakten efterat. Tyska niva 2 borjar i Januari och jag kommer troligtvis fortsatta lasa tyska till varen.

Nar jag kommer hem har Ryan overraskat mig med en av mina absoluta favoritbugare med pommes...mmmm vad gott. Min bomb svalnar aningen och Ryan har dessutom hamtat upp min dator som varit inne pa reparation sa allt ar gott... anda tills........................... Ryan ska varma upp maten och satter in det i ungen och GLOMMER bort maten. Nu har vi brand mat och jag ar inte sarskilt glad vid det har laget. Okej, trots besvikelsen sa inser jag att whatever.. trist att maten ska ga till spillo men men, det ar ju sant som hander. Aven om det gnor i bakhuvudet: jakla karl, hur kunde han glomma bort maten? Men vad som far tippen pa isberget att....vad man nu sager, ar nar han borjar skylla ifran sig. "Nej jag har inte gjort nat fel, jag kan ju inte ra for att jag blir distraherad". Jag hade namligen ringt hans mamma som kommit over for att kika pa vara Halloweenkostymer under tiden. "Ursakta, sager jag. Om du lagger in maten i ugnen far du val fasiken halla reda pa den ocksa.. skyll inte ifran dig". Nej sant gor mig tokig. Nar nan inte kan erkanna att dom gjort fel, och naturligvist envisas han om att han inte gjort fel och han skyller allt pa mig. Eller pa allt annat an sig sjalv.

Nu handlar det visserligen om mat, men i mitt fall, sa grater jag over spilld mat och PANG sager det, sa exploderade bomben.

/ PMS karringen!

Kommentarer
Postat av: Tessi

hehe ja här får du helt klart skylle på PMS annars vet jag inte riktigt vad du ska skylla på=) lät ju som en rätt myig dag bortset fån stressen förstås. najs att du fått tillbaka datorn juh=)

2008-10-28 @ 10:09:48
URL: http://tjassie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0