Thanksgiving

Igar firade vi Thanksgiving - vi var alla lediga och veckan kandes jattekort nar jag bara jobbade man-ons. Ska iofs jobba idag, men sen ar det ju helg igen sa det ar ok. Ryan steg upp tidigt igar och stadade bort sitt lilla "horn" som han lovat att stada nu senaste 4 manaderna. Har jag bara lite talamod sa far han faktiskt ett och annat gjort. Jag klev upp nagra timmar senare och da gick vi ut och gick en timme. Det ar jatteharligt vintervader har, solen skiner varje dag och det ar sadar lagomt med sno ute.

Efter vi kom hem fran promenaden for vi och handlade pa Pick'n'Save och hyrde en film och kopte 3. Vi ar helt salda pa alla Marvel filmerna, och det var 3 filmer for 20 dollar. Det blev The Hulk, Superman Returns och Hellboy. Nar vi kom hem igen var klockan runt 2 och vi tog en liten tupplur. Klockan hann bli 4 innan vi faktiskt tog tag i stadningen. Vi skulle husa middagen hos oss medan grannarna ordnade maten. Jag gjorde forratt, sallad samt knack! Franz lagade kalkon, potatismos och green beans. MUMS! Jag och Ryan (mestadels jag) moblerade om lite i koket och vardagsrummet och det blev jattebra. Vi vande pa bordet och flyttade runt lite pa de andra moblerna sa de passade in battre i vart nya hem. Det borjar kannas alltmer som mitt hem nu.. vilket kanns helt sagolikt. Ska bli sa spannande att visa upp det for familjen och vannerna nasta ar. Vi har fortfarande mycket kvar att gora men vi ar en bra bit pa vagen.

Middagen blev valdigt valdigt kanslosam och familjig. Skont att jag kan kanna mig sa pass bekvam i Ryans familj, annars hade det varit svart att bo har. Jag har bara firat Thanksgiving 2 ganger. Forsta aret var nar jag var Au pair, jag och Ryan hade dejtat i ca 1 manad nar han bjod in mig pa Thanksgiving hos hans familj. Jag kommer ihag hur obekvamt och konstigt det var. Det marktes att Ryans familj inte ofta satt ner tillsammans for att ata middag.. nu i efterhand vet jag att dom aldrig ater tillsammans vid ett middagsbord. Dom ater oftast var for sig i olika rum vid olika tv:ar.

 Det har aret borjade pa samma satt. Collin hade ju kommit for att fira Thanksgiving tillsammans med oss och han kom i torsdags. Vi markte ganska snabbt att nagot var fel, han var valdigt tystlaten och holl sig undan ganska mycket. Sjalvklart blev det en udda stamning vid middagsbordet, till att borja med. Men oj sa kanslosamt det blev. Man verkligen sa pa Collin hur jobbigt den har hogtiden var for honom - det ar ju en hogtid nar man ska vara tacksam. Han fick ursakta sig flera ganger for att ga pa toaletten, tillslut rann tararna pa honom. Susi borjade grata, jag borjade grata. Franz forsokte fa Collin att oppna upp sig for oss och forklarade att vi alltid kommer finnas dar for honom.. men oj vad hemskt det var. Jag har sa svart att se andra ledsna. Collin forklarade att det ar lattare for honom nar han ar med sina vanner an sin familj just nar det handlar om Kelly. Det blir for jobbigt for honom att vara med nara och kara. Jag far alltid sa daligt samvete att jag och Ryan ar tillsammans och har det sa bra och planerar brollop nasta ar, aven om jag vet att jag inte borde kanna sa. Men tillslut sa kom all frustration ut och efterat kandes det mycket battre. Det behovde komma ut och Thanksgiving blev en riktigt lyckad och mysig kvall. Jag somnade strax efter 9 och var totalt slut. Snart ska jag ivag pa jobbet och sen are det det helg!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det går bra att skicka inbjudan till min adress i stan för jag har kvar lägenheten till sista februari. Okej?! =)

2008-11-29 @ 16:33:39
URL: http://linabloggar.bloggargratis.se
Postat av: Tessi

usch va hemskt. men va skönt att de fick komma ut ändå.

så ni har lagomt med snö? här har det kommit nog för hela vintern på fyra dagar... massor!

2008-11-30 @ 18:14:35
URL: http://tjassie.blogg.se/
Postat av: J

Är de noga att man är finklädd då? Vissa familjer är det.

2011-06-07 @ 23:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0