GIRLSNIGHT & MARTINIS

Igar for jag pa tjejkvall. Jag var bjuden av en kvinna Barb fran kyrkan. Alla henns karlar var borta over helgen sa hon passade pa att ha tjejkvall. Tydligen nat hon har lite da och da kom jag till insikt om. Jag for dit klockan 6 med mitt fika som jag bakat. Svenskt fika blev valdigt uppskattat maste jag saga!!! Jag hade faktiskt valdigt trevligt, aven fast jag nog var den enda som var ny i ganget, alla andra "ladies" verkade kanna varandra. Jag var dessutom en av dom forsta som anlande. Jag har fortfarande inte lart mig, sager man klockan 6 i USA menar man 7 eller 8. Punktlig som jag ar dok jag upp 5 minuter efter 6. Vi svenskar har ju en tendens att vara "lagomt sen". Inte for tidigt men inte for sent. Och dessutom, surprise, sa fick jag behalla min skor pa i huset!!! Jag forklarade att i Sverige ar det oartigt, rentav "rude" att inte ta av sig skorna nar man halsar pa hos nan!!!!



            Me getting ready for the girlsnight!

Det forsta jag fick nar jag kom var en martinin!!! Barb och hennes dotter Amanda hade gjort iordning en Martini lista sa jag fick valja valfri martini ur menyn. Jag valde en Dreamscicle till att borja med som foljdes av flirtini med mera. Mycket mumma. Och som sagt, far man pa fest sa har vardinnan/varden alltid mat att bjuda pa! Haha! Man blir aldrig besviken.

Det blev en valdigt trevlig kvall aven om jag kande att det hade varit lite roligare om jag kant alla, alla andra verkade kanna varandra. Jag var dessutom den yngsta, forutom Amanda som var 24, resten var 40+. Men alla var mycket trevliga och jag var inte hemma forran efter 12.

Nasta gang kom jag och Amanda och Barb overens om att det blir martinis, games och Ryan far vara med!

I dag ska vi nog bara softa, lite arenden att gora. Maste fixa farg till mitt rum och eventuellt gastrummet eftersom vi vill borja mala vid Thanksgiving! Sen har jag brollopsgrejor som maste goras fardigt innan nyaret och scrapbookingalbum att gora klart till jul!

Det blir nog att promenera upp till puben ikvall och ata nat gott!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0