Visdomstander!

Fy fasiken!!!! Nu onskar jag att jag hade dragit mina visdomstander for lange lange sedan. Fy fasiken va ont det gor.. och det gor ont 24 timmar om dygnet. Typiskt. Nar jag var till tandlakaren i Sverige, for drygt 2-3 ar sedan, sa fragade jag specifikt min tandlakare vad hon ansag om mina visdomstander. Hon tittade pa dom, ryckte pa axlarna och sa: tjaa.. det ser val bra ut. Och da hade dom inte borjat komma upp ens. Jaha tankte jag, sa jag oroade mig inte mer for dom.

Ryan har tjatat i flera ar pa att jag borde dra mina visdomstander. Han gjorde det nar han var i min alder och alla andra har i USA verkar dra sina visdomstander. Men jag vet inte sa manga i Sverige som har gjort det, inte som jag kanner till i alla fall, sa jag ignorerade detta faktum och tankte att mina tander minsann inte kommer orsaka mig nagra problem. Sa borjade dom tillslut vaxa, och lite ont och irriterat var det ju, men sen slutade dom vaxa nar dom var halvt ute och det slutade ocksa att gora ont. Bra tankte jag, mina visdomstander kanske bara vaxer till halften och sen slutar dom vaxa. Jag behover nog inte vara orolig. Sen gick jag till tandlakaren har i USA och det forsta hon sa var: du borde nog dra dom dar tanderna... dom kommer orsaka problem i framtiden. Mina visdomstander dar uppe har kommit ut helt, men inte darnere, dar ar dom bara halvt ute. Hon sa ocksa att aven om dom ryms sa ar risken for infektioner i vidsomstanderna stor eftersom det ar svart att borsta dar. Och far man en infektion sa gor det ONT! Och jag maste ju erkanna att dom inte riktigt ryms, for dom har tryckt alla mina tander darnere alldeles sneda. Forut var dom sa fina och raka. Sa tillslut (aven fast jag verkligen inte ville) sa gick jag med pa att dra mina visdomstander.

Grejen ar den att jag har min operation ar bokad till den 9 Januari och nu, speak of bad timing, sa har min hogra visdomstand bestamt sig for att komma ut helt och borjat trycka som F*******N! Det gor ont som bara den. Och det gor ont 24 timmar om dygnet. Och det kanns som jag ar konstant svullen, svart att ata pa den sidan och svart att svalja. Det ar ganska ironiskt, jag som har varit sa radd for operationen tidigare onskar nu inget hellre an att bara fa det bortgjort. Fort som bara den... och bort med den har irriterande smartan! NU!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Stackare... lider med dig! sänder en STÄRKE KRAM!!!

2008-12-20 @ 18:49:33
Postat av: Miii

Usch jobbigt, mina är ju halvt ute nu också, känns inte men kanske kommer sen då? Men ska till tandläkaren 9 januari så då får dem kolla! Hoppas de är lugnt, som sagt de är ju inte många här som behöver dra tänderna, så hoppas man slipper det... Men skönt om du får bort dem snart!!

2008-12-20 @ 19:21:06
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Annika

Usch, det där med visdomständer lät inte kul! Man blir så påverkad när man har konstant ont någonstans. Hoppas att du kan njuta av julen och den goda maten i alla fall. Kram. Har förresten julkortet kommit fram? Tydligen har det inte gjort det för en del, så jag tänkte kolla om ni som bor i ett helt annat land har fått ert.

2008-12-22 @ 23:21:25
URL: http://annikafolbert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0