Madison

Madison var en rolig upplevelse. Jag tyckte om sjalva staden jattemycket, den var riktigt mysig. Vi korde dit pa lordag formiddag vid 11 och kom fram vid halv 1. Det forsta vi gjorde var att ga och ata lunch, vi at pa ett afganistanskt stalle som hade jattegod mat. (En rekommendation fran en jobbarkompis) Hotellet vi bodde pa hade ett jattebra lage, vi bodde namligen bara en gata ifran "the main street- State street" dar alla shoppingaffarer och restauranger fanns.

 
 

Och sa bodde vi en gata ifran alla freternitys husen. Det var ratt haftigt och se alla dom husen uppradade langst en speciell gata. Riktigt stora maffiga hus. Ryan berattade att det ar precis som i filmerna med Delta klubbar och Pi...

   

Klockan 4 borjade den skandinaviska julfesten. Det serverades glogg och ol till dryck och forsta ratten var framdukat pa ett smorgasbord. All hederlig kall mat hittade vi dar, typ lax, agg med kaviar, leverpstej, sill etc. MUMS FILLIBABBA. Sen blev det naturligtvis kottbullar, prinskorvar, lamm, skinka och potatis. Jennie och Ryan kom forst efter 5 men det var trevligt att hitta nan annan som man kande for vi kande inga andra dar. Det var runt 100 personer dar, manga svenskar, norskar och finnar. Det var roligt och fa prata lite svenska. Ryan larde sig ett nytt ord av Jennies Ryan: Sluta nu! Hittills kan han saga: Flytta pa dig, Tyst och Hall kaften sa han tyckte det var en bra extra mening att lara sig.. sluta nu! Han tycker dom kommer till val anvandning.

 
   Ryan & Jennie                   Mrs & Mr Klagmann

Sen fick jag aven vara med i luciataget, sjunga stilla natt och staffan var en stalledrang. Haha, det var lite lustigt, kandes som pa gamla goda tiden i skolan nar man alltid skulle lussa. Ryan tyckte det var lika festligt, han har aldrig sett ett luciatag forut. Kvallen avslutades vid 9-tiden med lottdragning (tombola, raffle) och vi vann en julblomma. Efter julfesten for jag och Ryan tillbaka till vart hotell och sen begav vi oss downtown. Vi gick till tva olika barer och jag hade en drink pa ena stallet och martini pa det andra och sen ringde Jennie och ville att vi skulle komma pa en annan julfest sa da for vi dit. Vi kande dock ingen dar och alla var typ 30+ men vi hade skoj anda. Dom spelade typ samma musik om och om igen, Ice Ice Baby 3 ganger och Brittan och san dar go musik.

 

Pa hemvagen sa stannade vi till hos Melissa och Erik. Dom har flyttat till Janesville och byggt hus dar. Det var verkligen jattefint, dom hade en mysig eldstad. Dom ska dessutom ha barn i slutet pa Juni sa jag hoppas verkligen kan komma till mitt och Ryans brollop. Men vi lovade varandra att forsoka fa ihop en traff i borjan pa det nya aret tillsammans med Rebekah och hennes Eric.

 
 Melissa & Me         Erik & Melissa



Efter vi varit hos Melissa och Eric stannade vi till pa en affar och handlade var forsta julgran ihop! Sa hela kvallen har vi dekorerat och pysslat med julsaker!



Imorgon har vi tagit ledigt fran jobbet sa da blir det mer julpyssel och julshopping. Sen klockan 3 ska jag ivag och fotograferas for nat slags konst projekt. Om ni kommer ihag sa var det en kvinnlig fotograf som kom fram till mig pa jobbet drygt 1-2 manader sen och fragade om jag var intresserad av att bli fotograferad i hennes konstprojekt. Sa det ska bli spannande! 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad roligt ni verkar ha haft =) Vad kul att få vara med i Lucia tåget =) hoppas allt är bra..

2008-12-15 @ 09:31:39
URL: http://angelicaochaaron.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja va mysigt ni verka haft :) Fin gran ni har också, massa blåått, hihi... Vi ska ta fram granen i helgen, ojoj, ja har ju inte köpt klappar än, men de ska vi nog också fixa i helgen. Sköt om dig. kram

2008-12-16 @ 18:51:05
Postat av: Angelica

vad är din mail? Så jag kan skriva mitt lösenord och användarnamn.. skriv till min mail [email protected]

2008-12-17 @ 07:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0